۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85177278
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۰ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی میزبان "سوگواره بصیرت عاشورایی" است

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت:۶۰ بقعه متبرکه استان میزبان ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در سه سطح مختلف است.

حجت الاسلام علی صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۰ مبلغ که ۱۰ نفر اعزامی از قم و مابقی مبلغان بومی هستند تا پایان ماه محرم و صفر (۲۵ شهریورماه سالجاری) در این طرح فعالیت دارند.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه، استفاده حداکثری از ظرفیت هیات‌های مستقر در بقاع متبرکه به ویژه هیات نوجوانان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: برنامه‌های دهه نخست محرم امسال نظیر عزاداری های سیدالشهدا (ع) در قالب سینه زنی و روضه خوانی در بقاع متبرکه خراسان شمالی انجام می شود.

وی افزود: آیین های تاسوعا و عاشورای حسینی و شام‌ غریبان به صورت ویژه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

صفری خاطرنشان کرد: برگزاری همایش «رهروان زینبی» ویژه بانوان در روز ۱۲ محرم در امامزادگان شاخص و برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۶۰ بقعه متبرکه استان از دیگر برنامه های اوقاف در ایام محرم است.

وی تصریح کرد: برگزاری آیین های ویژه ای نظیر "احلی من العسل" و مراسم روزها و شب های تاسوعا و عاشورای حسینی از جمله برنامه های ویژه این سوگواره به شمار می رود که در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

این استان با جمعیت یک میلیون نفری که نیمی از آنها در روستاها سکونت دارند در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha