۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85177498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت بازرگانی صادرات محصولات دانش بنیان در البرز راه اندازی شد

کرج- ایرنا - رییس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز گفت: نخستین صندوقی در کشور هستیم که موفق شده ایم شرکت بازرگانی با هدف صادرات محصولات دانش بنیان و همچنین واردات مواد اولیه مورد نیاز این شرکت ها تاسیس کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن محمدعلیزاده» روز شنبه در جلسه مجمع عمومی صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه حسن اعتماد اعضای مجمع مهمترین دارایی ماست، افزود: علت حضور سهامداران خصوصی در صندوق البرز بود که توان بخش خصوصی واقعی را در کشور نشان دادیم و با وجود مشکلات موجود به خاطر هدف مقدس که همان حفظ ذخایر انسانی است با قوت ادامه خواهیم داد.

وی اظهار کرد: در کمتر از یک سال و نیم که به طور جدی فعالیت های صندوق البرز را شروع کردیم گام های بسیار مثبتی برداشته ایم.

رئیس هیات مدیره صندوق البرز با تاکید بر اینکه ارزش گذاری دارایی های نامشهود را برای اولین بار صندوق البرز در کشور اجرا کرد، گفت: آیین نامه ارزش گذاری دارایی های نامشهود را در هیئت مدیره صندوق البرز تصویب کرده ایم و این آیین نامه را معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به عنوان الگو به سایر صندوق ها معرفی کرده است.

وی افزود: با این ترکیب هیئت مدیره و سهامداران می توانیم به موفقیت های بسیار بزرگتر دست پیدا کنیم.

در ادمه «امیررضا برکتین» عضو هیات مدیره صندوق البرز با بیان اینکه اولین مرکز توسعه و تولید قراردادی در کشور توسط صندوق البرز افتتاح شد، گفت: سهامدران صندوق البرز می توانند برای تحقیق و توسعه خود از این مرکز استفاده کنند.

وی ادامه داد: این مرکز، همه صنایع از صنعت غذا تا پایین دست پتروشیمی را پوشش خواهد داد و می تواند ایده های نویی که توسط نخبه ها یا صنایع وجود دارد را به نتیجه برساند و زنجیره تولید شرکت ها را تقویت کند.

وی اضافه کرد: این صندوق و مرکز به وجود آمده که اعضای هیئت مدیره و سهامدارن تجربه های خود را در اختیار تیم ها، هسته های فناور و جوانان کشور قرار دهند و بتوانند ایده های نو را با استفاده از ظرفیت صنایع مهم استان تجاری سازی کنند.

«مهدی عباسی» دیگر عضو هیات مدیره صندوق البرز و رئیس پارک علم و فناوری البرز با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در زیست بوم نوآوری یکی از بزرگترین کارهای چند سال اخیر بود گفت: یکی از مشکلات استان البرز در سال های اخیر عدم تکمیل زنجیره زیست بوم نوآوری بود که با تاسیس صندوق البرز و افتتاح مرکز توسعه و تولید قراردادی وینوا و سایر اقدامات صورت گرفته در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: باید مانند سایر کشور ها از توان بخش خصوصی درپیشبرد اهداف بهره ببریم و خود دولت نه به عنوان مجری بلکه به عنوان ناظر در کنار بخش خصوصی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha