شهرداری رضویه برای نخستین بار ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب کرد

مشهد-ایرنا- شهردار رضویه گفت: برای نخستین بار برخورد جدی و قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز در قالب برش اسکلت های فلزی غیرمجاز در حریم این شهر را آغاز کرد.

مصطفی مهرافروز روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مجموعه پلیس ساختمان شهرداری رضویه که چهار ماه از تشکیل آن می گذرد روند برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز را با برش اسکلت پنج سازه غیرمجاز در حریم شهر آغاز کرد.

وی ادامه داد: حریم شهر رضویه که زمین های اطراف روستاهای خادم آباد و تپه سلام را شامل می شود به دلیل بهره مندی از زیرساختهای خدماتی و نزدیکی به شهر، مورد طمع ساخت و سازکنندگان غیرمجاز قرار گرفته است.

شهردار رضویه گفت : از آنجایی که زمین های داخل شهر موقوفه آستان قدس رضوی است لذا امکان تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز با نظارت دوگانه شهرداری و آستان قدس رضوی محدود شده است اما روستاهای مهاجر پذیر اطراف شهر شمار زیادی از مهاجران از سایر استانها و خارج کشور را در خود جای داده اند.

مهرافروز افزود: شهرداری رضویه در راستای انجام وظایف و تکالیف قانونی، از جمله اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها نسبت به نظارت بر ساخت و سازهای مجاز و غیر مجاز در حریم شهر اقدام نموده و طی هفته های آینده نیز روند تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را ادامه خواهد داد.

شهرداری رضویه برای نخستین بار تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را آغاز کرد

شهر رضویه با ۱۴ هزار نفر جمعیت به عنوان نزدیک‌ترین شهر به مشهد، ۱۷ کیلومتر با حرم مطهر رضوی فاصله دارد.

شهرستان مشهد در قالب سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد دارای چهار شهر مشهد، رضویه، بینالود و مُلک آباد، حدود ۴۰۰ روستا و آبادی و چهار میلیون نفر است.

بخش رضویه شامل شهر رضویه و ۵۴ روستا حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha