۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85177528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در اردستان کشف شد

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲
کد خبر: 85177528
۱۵۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در اردستان کشف شد

کاشان _ ایرنا _ رییس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه اردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

حمید فروزنده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط چهل پرونده تخلف تشکیل، به اداره تعزیرات حکومتی ارسال و متخلفان به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده اند.
وی اضافه کرد: اردستان با توجه به عبور جاده ترانزیت از موقعیت ویژه ای برخوردار بوده، مستعد قاچاق سوخت می باشد که عمده آن به دلیل وجود نیروگاه سیکل ترکیبی زواره است.
رییس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه اردستان بیان کرد: قاچاقچیان به صورت سیستمی نفت گاز را به مقصد نیروگاه سیکل ترکیبی زواره به صورت تهاتری قاچاق و از آنجا به جای اردستان مستقیم به بندرعباس حمل می کردند و با بارنامه های جعلی سوخت غیر استاندارد به نیروگاه تحویل می دادند که با همکاری نیروگاه بارهای مشکوک مورد آزمایش قرار می گرفت و فرآورده غیراصلی شناسایی می شد.
فروزنده گفت: دولت یارانه زیادی برای هر لیتر سوخت ازجمله بنزین، گازوئیل و گاز مایع می پردازد، به طور مثال برای حمل هر لیتر سوخت ۲۰۰ تومان پرداخت می کند، همچنین هر ماه بیش از هفت هزار میلیارد تومان یارانه نفت گاز می پردازد، از طرفی تفاوت قیمت نفت گاز ۳۰۰ تومانی با آزاد زیاد است و این موضوع قاچاقچیان را ترغیب به این کار می کند.
وی با بیان اینکه در شهرستان ۱۲ جایگاه سوخت وجود دارد افزود: از این تعداد ۳ جایگاه خرده فروشی و حواله ای سوخت توزیع می کنند و هشت جایگاه در مسیر ترانزیت قرار دارند که موقعیت ممتازی برای شهرستان ایجاد کرده اند، از طرفی سهمیه سوخت شهرستان روزانه ۴۳۰ متر مکعب نفت گاز و ۱۱۰ مترمکعب بنزین است که‌ در زمان حاضر کمبودی در زمینه توزیع وجود ندارد.
رییس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه اردستان بیان کرد: بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه باید تمامی خودروها تا پایان شهریور ماه امسال از کارت سوخت شخصی استفاده کنند، برای هر جایگاه یک کارت سوخت اختصاص یافته است.
فروزنده گفت: یکی از چالش هایی که از ابتدای سال جاری در شهرستان ایجاد شده، بحث توزیع الکترونیکی کپسول های گاز مایع است که براساس تبصره ۱۴ قانون بودجه باید اجرایی شود، چرا که دولت در این خصوص یارانه زیادی می پردازد و بخشی از این کپسول ها قاچاق شده و به قیمت گزاف ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد، توزیع گاز مایع باید هدفمند شود.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha