غرب نگران رشد اسلام‌گرایی در اروپاست/ راهکار بازدارنده در مقابل هتک حرمت مجدد به قرآن

تهران-ایرنا- دبیر اتحادیه امت واحده گفت: بهتر است دولت‌های اسلامی محکم‌تر به هتک حرمت‌های اخیر واکنش نشان دهند تا ملت‌ها تصور نکنند بی تفاوتی وجود دارد و همین مساله منجر به بروز رفتارهای خشن شود.

علیرضا کمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، هدف هتک حرمت‌های اخیر به مقدسات مسلمانان در دانمارک و سوئد را اسلام هراسی و مسلمان هراسی معرفی کرد و گفت: دشمنان درصدد هستند تا شکاف بین مسلمانان با سایر ادیان مثل مسیحیت را فعال کنند؛ اگر آنها بتوانند واکنش تندی مانند اقدام علیه یک کلیسا از سوی مسلمانان بگیرند برای آنها آورده سیاسی خواهد داشت چرا که ایجاد فوبیا از مسلمانان در محیط اروپا برای آنها فواید زیادی به دنبال دارد.

کمیلی ادامه داد: بخش زیادی از مسلمانان در اروپا افراد تحصیل کرده هستند که ویژگی‌های مثبت و جذاب زیادی دارند؛ مسلمانان اروپا افراد معنوی و خانواده دار هستند که جرم و جنایت از سوی آنها کم است و غربی‌ها نگران رشد اسلام گرایی در اروپا هستند و به نظر می‌رسد اصل طراحی صورت گرفته نیز به این سمت خواهد رفت که واکنشی را از مسلمانان بگیرند و سپس از تبعات آن عکس العمل تند بتوانند منافع خود را بدست آورند.

این کارشناس مسائل جهان اسلام هتک حرمت قرآن کریم را در جهت زمینه سازی رفتارهای خشن و شکل گرفتن جریان اسلام هراسی عنوان کرد و گفت: بهتر است دولت‌های اسلامی محکم‌تر به هتک حرمت‌های اخیر واکنش نشان دهند تا ملت‌ها تصور نکنند بی تفاوتی وجود دارد و همین مساله منجر به بروز رفتارهای خشن شود.

دبیر اتحادیه امت واحده با اشاره به دو بعد کارهای ایجابی و سلبی کشورهای اسلامی در این خصوص گفت: هر چقدر دشمنان بغض خود را نسبت به اسلام نشان می‌دهند کشورهای اسلامی باید در خصوص تقویت جایگاه قران و پیام اکرم و تبیین و تبلیغ بین غیرمسلمانان با ابزارهایی مانند سرود و فیلم و... تلاش کنند و تصویر واقعی اسلام و قرآن را نشان دهند.

کمیلی گفت: یکی دیگر از کارهای ایجابی می‌تواند ایجاد صندوقی برای حمایت از توسعه قران در غرب باشد.

وی در توضیح اقدامات سلبی که کشورهای اسلامی می‌توانند انجام دهند گفت: مجالس کشورهای اسلامی باید قوانینی وضع کنند که در مقابل چنین اقداماتی بازدارندگی ایجاد کند. اگر با سوئد و دانمارک برخورد جدی شود مابقی کشورها نیز توجه بیشتری نسبت به جلوگیری از این هتک حرمت ها انجام خواهند داد.

کمیلی خاطرنشان کرد: دولت‌های اسلامی می‌توانند قوانینی وضع کنند تا کشورهایی که چنین اقداماتی انجام می‌دهند نتوانند کالاهای خود را به کشورهای اسلامی وارد کنند و یا در صورت واردات باید مالیات و تعرفه بیشتری پرداخت کنند و رقابت پذیری کمتری داشته باشند.

کارشناس مسائل جهان اسلام گفت: کارهایی که تاکنون انجام شده است حداقل کاری است که می‌توانسته انجام شود؛ کارهای عملی در حوزه اقتصاد است. مجالس کشورها باید به قانون گذاری مبادرت کرده و دولت‌ها نیز آن را پیگیری نمایند تا مجموع این اقدامات به ایجاد بازدارندگی بیانجامد.

کمیلی در پایان تصریح کرد: اروپایی‌ها منطق اقتصادی را می‌فهمند و باید با آنها برخورد اقتصادی کرد؛ هر کشور اسلامی که با سوئد یا دانمارک ارتباط دارد باید اقدامات آنها را هزینه مند کند تا تبعات آن برای دشمنان محسوس شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha