قائم‌مقام باشگاه کاله مازندران: قانون نظام جام‌باشگاه‌داری به سود ورزش است

تهران- ایرنا- قائم‌مقام باشگاه کاله مازندران گفت: قانون نظام جامع باشگاه‌داری از سوی متخصصان، دلسوزان و افراد کاربلد نوشته و آماده شد اما متاسفانه پس از سال‌ها هنوز به تصویب نرسیده و اگر چنین شود، اتفاقات خوبی در حوزه ورزش کشور رخ خواهد داد.

محمدجواد فانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت و نقش باشگاه‌های خصوصی و وظیفه و تاثیر آنها در ورزش قهرمانی تاکید کرد: با توجه به سیاست‌هایی که داریم می‌خواهیم کادر فنی خودمان را حفظ کنیم و طبق روال گذشته مسیرمان را ادامه دهیم،‌ برخی از بازیکنان ما قرارداد دوساله داشتند که مشکلی برای ادامه همکاری ندارند اما با بازیکنانی که قراردادشان تمام شده در حال مذاکره هستیم و می‌خواهیم تیمی خوب و منسجم را برای این فصل ببندیم. البته شاید در برخی از پست‌ها بازیکنانی را به خدمت بگیریم تا ترکیب تیم‌مان کامل‌تر شود و با همین سیاست رضا رنجبر و علی دریایی را به خدمت گرفتیم.

وی ادامه داد: هدف کاله در لیگ برتر، ارائه بازی‌های زیبا و تماشاگر پسند است، البته اتفاقاتی در ورزش رخ می‌دهد که این مسیر را تا حدودی دست‌خوش تغییر و تحول می‌کند که از آن جمله می‌توان به رقم‌های به اصطلاح نجومی و خارج از عرف اشاره کرد. ورزش جدا از اقتصاد نیست و باید در فعالیت‌های اینچنینی به این نکته اشاره داشت که چه چیزی گذاشته و چه برآوردی از آن خواهیم داشت. اینکه شما در ورزشی مانند بسکتبال حضور یافته و هزینه می‌کنید یک بحث است اما باید دید در فضای عمومی این رشته و در کل، چه خروجی نصیب شما می‌شود و این مسائل در ورزش باید مورد توجه قرار گیرد.

او یادآور شد: ما به عنوان یک بخش خصوصی،‌ به هیچ عنوان تمایل نداریم به هر قیمت روی سکو برویم. ما باید ببینیم آورده ورزش برای بخش ما چه میزان بوده تا بر اساس همان مقدار هم هزینه کنیم. در این مسیر طبیعی است که در برابر پیشنهادات سنگین و خارج از عرف مقاومت کرده و اجازه ندهیم سرمایه‌مان به هدر برود. اگر می‌خواهیم در ورزش موفق باشیم باید یک اصل را مد نظر قرار داد و آن این است که سرمایه‌گذاری صورت گرفته با نتایج کسب شده همخوانی دارد یا خیر و در آن صورت می‌توان ارزیابی درستی از این روند داشت.

فانی گفت: تیم‌های خصوصی و غیردولتی با نگاه غیراقتصادی به ورزش روی آورده و علت اصلی حضورشان در این عرصه، به میزان علاقه‌مندی مسوولان آنها باز می گردد، در فصل گذشته شرایط لیگ را خوب و متعادل ارزیابی کردیم و با توجه به صحبت‌هایی که در خصوص سازمان لیگ بسکتبال مطرح است باید منتظر اتفاقات خوب در آینده‌ای نزدیک هم باشیم. هر چند در فصل گذشته تیم بسکتبال کاله نایب قهرمان شد اما به نظر می‌رسد با تجربیات ارزشمندی که به دست آمد و با فعالیت سازمان لیگ، باید این انتظار را داشت که از ظرفیت‌های بسکتبال و فرصت‌هایی که در این عرصه وجود دارد به شکلی بهتر بهره برد و این را هم نباید فراموش کرد که سود همه این فعالیت‌های ورزشی به جوانان و آینده‌سازان این سرزمین باز می‌گردد.

قائم‌مقام باشگاه کاله مازندران ادامه داد: یک اتفاق خوب در ورزش ایران رخ داد که نیازمند حرکت دوباره و تاکید و توجه است، قانون نظام جامع باشگاه‌داری از سوی متخصصان، دلسوزان و افراد کاربلد نوشته و آماده شد اما متاسفانه پس از سال‌ها هنوز به تصویب نرسیده و اگر چنین شود، اتفاقات خوبی در حوزه ورزش کشور رخ خواهد داد. با تصویب و قانونی شدن نظام جامع باشگاه‌داری، دولت می‌تواند به شکلی هدفمند به باشگاه‌ها کمک کند و درخواست داریم تا هر چه زودتر این مساله مدیریت شود تا تبدیل به یک قانون شود. فراموش نکنیم هزینه در ورزش یعنی سرمایه‌گذاری در این بخش و اگر قانون نظام جامع باشگاه‌داری به تصویب برسد، شرکت‌ها و برندهای خصوصی با میل و رغبت، به ورزش روی آورده و خواهند آورد و خواهیم دید که ورزش به معنای واقعی خود با یک اقبال عمومی مواجه می‌شود.

او گفت: یکی از راه‌کارهای ما برای برون از شرایط کنونی این است که باید از گفتار درمانی به عمل برسیم، وقتی باشگاه‌های خصوصی شرایط مساعدی را برای کار و فعالیت ببینند، رغبت بیشتری برای حضور در این عرصه پیدا می‌کند و برآورد همه تلاش‌ها در نهایت، به سود ورزش کشور است و امیدواریم این موضوع به خوبی مدیریت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha