۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85177735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۸ درصد از مصوبات سفر در گیلان محقق شد

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۰
کد خبر: 85177735
۴۸ درصد از مصوبات سفر در گیلان محقق شد

رشت – ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه ۴۸ درصد مصوبات سفر (از تعهدات سازمان برنامه بودجه) در گیلان محقق شد، گفت: ۲۱ دستگاه اجرایی ۱۲۹ مصوبه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشتند که تعهد این سازمان تا پایان ۱۴۰۱ هفت هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان بود.

به گزارش ایرنا، شراره کاوسی در نشست خبری با خبرگزاری های استان گیلان درخصوص تشریح ظرفیت های بودجه استان گیلان در سال ۱۴۰۲ و عملکرد اعتبارات سفر ریاست جمهوری، افزود: متناسب با تحقق شعار سال ۱۴۰۱ پروژه‌های موثر بر رشد تولید و اشتغالزایی استان مورد بررسی قرار گرفت که از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه ۷۱۰ پروژه سطح بندی شد و ۲۴۱ پروژه در سال قبل تامین اعتبار شد، این پروژه ها ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

وی با اشاره به اهمیت نظام پایش و نظارت برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۶۰ پروژه مورد نظارت قرار گرفتند که از این تعداد یک‌هزار و ۸۵۶ پروژه از خروجی متناسبی با معیارهای فنی و برنامه ای برخوردار بودند.

کاوسی تصریح کرد: برای مابقی پروژه‌ها نیز جلساتی با دستگاه‌های اجرایی برگزار شد تا در صورت لزوم بررسی عمیق‌تری برروی این پروژه‌ها صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در خصوص آخرین وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری که در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به گیلان انجام شد، گفت: این سفر ۱۲۹ مصوبه در سازمان برنامه و بودجه با تعهد ۷۱ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال داشت که تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۳۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال معادل ۴۸ درصد آن تحقق یافت و امسال نیز ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ابلاغ اعتبار انجام شد.

وی گفت: از مصوبات سفر ۲ مصوبه بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۵۰ درصد تحقق، بنیاد شهید ۲ مصوبه ۴۱ درصد تحقق، بنیاد مسکن یک پروژه ۱۴ درصد تحقق، هلال احمر ۲ پروژه ۱۷ درصد تحقق، محیط زیست سه پروژه ۶۳ درصد تحقق، صداوسیما ۲۸ درصد تحقق ورزش و جوانان ۱۱ پروژه ۶۶ درصد تحقق طرح های فناوری ۱۲ پروژه ۱۸ درصد تحقق، جهاد کشاورزی ۱۶ پروژه ۲۱ درصد تحقق راه و شهرسازی ۲۶ پروژه ۷۷ درصد تحقق، دادگستری ۶ پروژه ۶۹ درصد تحقق و صنعت، معدن و تجارت ۵۰ درصد تحقق را داشته‌اند.

کاوسی گفت: بیشترین درصد تحقق به وزارت ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و وزارت نیرو تعلق داشت و برای ۲ پروژه آزاد راه گیلان نیز ۳۰۰ میلیارد تومان و برای پروژه راه آهن ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که ۳۲ درصد تخصیص اعتبار استان به این ۲ پروژه مهم انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه گیلان رتبه دوازدهم را در خصوص تامین اعتبار کشور(۳.۳۴ درصد) را دارد، میزان رشد اعتبارات استان را ۳۷ درصد اعلام کرد و افزود: بیشترین اعتبارت استان در فصل حمل و نقل و راه روستایی آسفالت و بهسازی است که سال گذشته چهار هزار و ۶۲۰ میلبارد ریال به بخش حمل و نقل اختصاص یافت و سه هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال هم له خدمات شهری و روستایی ابلاغ شد.

کاوسی گفت: در سال ۱۴۰۲ اعتبار اعلام شده استان گیلان ۳۴ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال است که از این رقم ‌۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تملک استانی، پنج هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبارات نفت و گاز، ۸۰۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال مربوط به استفاده متوازن از امکانات کشور می‌باشد.

وی تصریح کرد: در بحث آب و فاضلاب که آبرسانی به روستاها در این سرفصل قرار می گیرد نیز سه هزار و ۲۰۰ میلبارد ریال و بعد از آن به منابع آب ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال ابلاغ اعتبار صورت گرفت.

کاوسی اظهار کرد: در بخش‌های فرهنگی و امور اجتماعی نیز فصل ورزش و تفریحات با یک‌هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال و کشاورزی با ۹۴۰ میلیارد ریال بالاترین ابلاغات بودجه ای استان را داشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha