۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85177837
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در همدان

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبر: 85177837
رهاسازی ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در همدان

همدان - ایرنا- مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در راستای توسعه شیلات و آبزی پروری و به منظور استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی، ۱۰۰هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در منابع آبی استان رها سازی شد.

احمد بختیاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در راستای توسعه شیلات و آبزی پروری وبه منظور استفاده دومنظوره و بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی موجود و با توجه به بارش های نسبتا مناسب فصل بهار وافزایش سطح آبگیری سدهای خاکی ، آبگیرها و آبندان ها در سطح استان، مدیریت شیلات استان همدان با استفاده از اعتبارات عمرانی طرح توسعه آبزی پروری تعداد ۱۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان گرم آبی از مراکز تکثیر و پرورش استان گیلان خریداری و در منابع آبی استان رها سازی کرد.

وی ادامه داد: این بچه ماهی های آب گرم در ۸۵ استخر دومنظوره ذخیره آب و ۱۶ منابع آبی طبیعی و تیمه طبیعی استان با مشارکت متقاضیان و کشاورزان علاقمند رهاسازی شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: برای تامین بخشی از هزینه خرید و حمل و نقل و رها سازی این تعداد بچه ماهی و فعال نمودن این تعداد استخر و منابع آبی حدود چهار هزار میلیون ریال از اعتبارات عمرانی شیلات استان تامین و پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری تعداد ۲۵۰ استخرخرد گرم آبی و منابع آبی فعال هستند که پیش بینی می شود در پایان فصل برداشت ۱۱۰۰ تن انواع ماهیان گرم آبی علی الخصوص کپور معمولی وآمور برداشت و به بازار عرضه شود.

بختیاری یادآور شد: همچنین مدیریت شیلات استان جهت آشنایی علاقمندان و پرورش دهندگان ماهی گرم آبی از ابتدای سالجاری اقدام به برگزاری ۴ دوره آموزشی ترویجی اصول پرورش ماهیان گرم آبی در استخرهای ذخیره آب و منابع آبی به تعداد ۲۰۰ نفر روز کرده است.

۶ هزار و ۵۰۰ تُن انواع ماهی در مزارع سردآبی و گرم‌آبی استان همدان در سال گذشته تولید شد.

با فعالیت ۵۲۵ مزرعه در زمینه پرورش انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در استان، پنج هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردآبی قزل آلا در ۲۷۳ واحد و هزار و ۲۰۰ تن ماهی گرم آبی در ۲۵۲ واحد پرورش کپور ماهیان در سال گذشته تولید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha