تعاونی‌های هرمزگان ۲۸ میلیون دلار صادرات انجام دادند

بندرعباس - ایرنا - مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:‌ تعاونی‌های این استان سه‌ماه ابتدایی سال‌جاری ۲۸ میلیون دلار انواع کالا به کشورهای مختلف صادر کردند.

میترا یوسف‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب این تعاونی‌ها با توجه به دسترسی بهتر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، روسیه و سومالی برای صادرات و مهیا بودن خدمات حمل و نقلی به این کشورها،‌ آن‌ها را به عنوان اهداف صادراتی خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد:‌ کالاهایی نظیر گچ، محصولات کشاورزی و باغی و همچنین تولیدات آبزی‌پروری از جمله کالاهای صادر شده توسط تعاونی‌های هرمزگان بوده است.

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان نیز به خبرنگار ایرنا گفت:‌ این اداره‌کل متولی برگزاری مجامع این تعاونی‌هاست که مجامع بعضی از این تعاونی‌ها برگزار شده و برخی دیگر هنوز برگزار نشده است.

یوسف زاده افزود: استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارتُ متولی اصلی در زمینه تعاونی‌های مرزنشینان هستند و علت برگزار نشدن مجامع برخی از این تعاونی‌ها مشکلات مالیاتی باقی مانده از گذشته، غیرفعال بودن کارت‌های بازرگانی و راکد بودن فعالیت‌های تعاونی‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همین عوامل منجر شده اعضای تعاونی‌های مرزنشینان تمایلی برای برگزاری مجامع تعاونی خود نداشته باشند.

با توجه به موقعیت هرمزگان به عنوان یک استان مرزی و اقتصادی با داشتن ۲ منطقه آزاد و مناطق ویژه متعدد، بازرگانی در این دیار به یکی از فرصت‌های شغلی مهم تبدیل شده است به گونه‌ای که تاکنون ۱۵۰ بانوی بازرگان در این استان فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha