رسیدگی خارج از نوبت ۳۷۸ پرونده مرتبط با شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در استان تهران

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران از پیگیری مستمر برنامه‌های دادگستری در حوزه «حمایت از تولید» و «تامین امنیت سرمایه‌گذاران» خبر داد و گفت: ۳۷۸ پرونده مرتبط با شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در استان تهران خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

به گزارش ایرنا از دادگستری استان تهران، علی القاصی مهر روز یکشنبه گفت: پیرو مصوبه شورای قضائی استان تهران، همه پرونده‌های قضائی مرتبط با واحدهای تولیدی و صنعتی در مراجع قضایی پایتخت و حوزه‌های قضائی شهرستان‌ها و بخش‌ها از ابتدای سال جاری در دست پیگیری و رسیدگی قرار دارند.

وی ادامه داد: در راستای تامین امنیت سرمایه‌گذاران و حمایت قضائی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، پرونده‌های قضائی مرتبط با این واحدها به صورت ویژه و خارج از نوبت با تلاش مضاعف و در برخی موارد با حضور همکاران قضائی در خارج از اوقات مرسوم اداری، رسیدگی می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اکنون ۳۷۸ پرونده قضائی در مراجع قضائی استان تهران در حال رسیدگی است که در این پرونده‌ها، شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، طرف دعاوی حقوقی یا کیفری طرح شده در این پرونده‌ها هستند.

القاصی‌مهر با اشاره به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب با توجه به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، افزود: در همین راستا به معاون نظارت و بازرسی دادگستری استان تهران ماموریت داده شد تا با تشکیل تیم‌های نظارتی ویژه بر روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی به طرفیت واحدها و شرکت‌های تولیدی نظارت کنند.

وی توضیح داد: در ابلاغ کتبی به لطیف سروی معاون قضائی و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی دادگستری استان تهران ماموریت داده شد تا با بررسی میدانی پرونده‌های قضائی واحدهای تولیدی، علل تشکیل پرونده‌ها را مورد بررسی و راهکارهای لازم را برای تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌های قضائی شناسایی شده، اعلام کند.

القاصی‌مهر در نخستین نشست شورای قضائی دادگستری استان تهران در سال جاری، از همه واحدهای قضایی استان خواسته بود تا با پیگیری پرونده‌های قضائی مرتبط با واحدهای تولیدی از اطاله در رسیدگی به آنها جلوگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha