تیم ۶ نفره‌ای که چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر فوتبال دارد

شهرکرد-ایرنا- امسال هم اگر چه چند استان ایران در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تیم‌داری می‌کنند اما نام چهارمحال و بختیاری را در لیگ بیست و سوم، با این افراد بیشتر شنیده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اگر چه برخی از استان‌ها به دلیل داشتن صنایع و معادن بزرگ در فوتبال بیش از یک تیم دارند و سایر استان‌ها از این پتانسل محروم هستند، اما چهارمحال و بختیاری نیز باید خودی در این فوتبال نشان دهد.

تیم ۶ نفره‌ای که امسال از چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر باشگاه‌های فوتبال حضور دارد که نه مانند مربیان و سرمربیان و بازیکنان قراردادهای چند میلیاردی امضا کرده‌اند و نه در رسانه‌ها به آنها پرداخته شده است بلکه عشق به ورزش آنها را هنوز در وسط زمین بازی آماده نگهداشته است.

چند سالی است که نسل طلایی داوران جوان فوتبال ایران از چهارمحال و بختیاری بروز و ظهور کرده است و این استان شاید تنها منطقه‌ای در فوتبال کشور باشد که ۲ داور آن موفق به قضاوت در شهرآورد پایتخت (دِربی) شده‌ باشد.

یک دهه پیش " یدالله جهانبازی " داور وسط هفتاد و نهمین شهرآورد پایتخت ایران شد که از قضا در این بازی نمره قبولی نیز از سوی کارشناسان گرفت.

پس از آن "موعود بنیادی‌فرد" نیز به عنوان یکی از ۱۸ داور تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران موفق به قضاوت دوبار در شهرآورد پایتخت شد.

امسال نیز در لیگ بیست و سوم باشگاه‌های فوتبال کشور نیز حضور داوران چهارمحال و بختیاری در دوره دانش‌افزایی پیش فصل رقابت‌های لیگ برتر حضور داشتند.

در این دوره موعود بنیادی‌فرد،" میثم حیدری " و " وحید زمانی" به عنوان داوران وسط و " قهرمان نجفی " ، " حمید نادری "و " بهمن عبداللهی " به عنوان کمک داور از چهارمحال و بختیاری شرکت کردند و هر ۶ نماینده استان با موفقیت تست‌های آمادگی جسمانی را پشت سر گذاشتند.

نکته مهم اینکه در لیگ امسال چه کمک داور ویدئویی(VAR) در ورزشگاه‌های ایران حضور داشته باشد چه نداشته باشد، اما موعود بنیادی‌فرد از جمله داورانی است که دارای مجوز بهره‌گیری از کمک داور ویدئویی است و این برای چهارمحال و بختیاری یک گام جلوتر از داوران استان‌های دیگر است.

به گفته " خداداد افشاریان" رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، معیارهای برای انتخاب داوران تعیین شده که براساس آن داورانی که نمره زیر هشت باشند باید در لیگ یک قضاوت کنند و در مجموع داورانی که در انتهای فصل عملکرد ضعیفی دارند در لیگ یک قضاوت خواهند کرد.

رییس کمیته داوران در مورد حق‌الزحمه داوران در فصل جدید عنوان داشت: در فوتبال ما گردش مالی خوبی وجود دارد، این درحالی است که داوران ما دارند به صورت رایگان سوت می‌زنند. ما نمی‌گویم چرا مربیان و بازیکنان پول می‌گیرند اما کاش در این میان فکری به حال حق‌الزحمه داوران شود. از همین رو ما نیز در این فصل تصمیم گرفتیم دستمزد آنها را ۲برابر کنیم و می‌دانم شاید داوران از همین موضوع هم ناراحت شوند.

رییس فوتبال چهارمحال و بختیاری گفت: نبود اعتبارات لازم، نبود صنایع بزرگ، نبود حامی مالی و کمبود زیرساخت‌ها در استان باعث می‌شود که این استان نتواند در لیگهای فوتبال حضور داشته باشد.

تهمورث حیدری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نام چهارمحال و بختیاری در بخش داروی فوتبال، لیگ ساحلی ، لیگ برتر بانوان درخشیده است و این یعنی استان دارای ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در فوتبال است.

به گفته وی، داوران چهارمحال و بختیاری سرمایه فوتبال کشور هستند و این استان یکی از قطب‌های مهم داوری فوتبال ایران است.

با قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر فوتبال، برنامه نیم فصل اول بیست و سومین دوره این مسابقات مشخص شد و فصل جدید لیگ برتر از ۱۲ مرداد آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha