قبایل سوریه: حزب‌الله لبنان الگوی ما در مقابله با اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای است

تهران - ایرنا - قبایل و عشایر عربی در منطقه الجزیره سوریه تاکید کردند که در اخراج اشغالگران آمریکایی و ترکیه ای از خاک کشورشان، از الگوی حزب الله لبنان الهام می‌گیرند و تا آزادسازی آخرین وجب از خاک سوریه از دست اشغالگران می‌جنگند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری العهد امروز (یکشنبه) نوشت: قبایل و عشایر عرب در منطقه جزیره سوریه با گرامیداشت سالروز جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ اعلام کردند که «پیروزی مقاومت اسلامی در لبنان، هیمنه دشمن صهیونیستی را شکست و یک پیروزی غرورآفرین رقم زد که دل امت عربی و اسلامی را گرم کرد و اتکای به نفسش را به او بازگردارند. این تجربه باید الگویی برای همه گروههای مقاومت از جمله در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه ای در سوریه باشد».

چند نفر از روسای قبایل و عشایر سوری در منطقه الجزیره پیروزی مقتدرانه حزب الله در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ علیه ارتش تا به دندان مسلح رژیم صهیونیستی را گرامی داشتند و در وصف آن سخنانی را ایراد کردند.


شیخ نواف البشار: پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه برابر ارتش رژیم صهیونیستی، یک خاطره درخشان است

شیخ "نواف البشار" رئیس قبیله "الشرابین" گفت: پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه برابر ارتش رژیم صهیونیستی، یک خاطره درخشان است که ما امروز آن را گرامی می داریم و به همین مناسبت باید در اراده و توانایی رزمندگان مقاومت تامل کنیم و تأثیرات مثبت و روانی ای که بر همه ابعاد زندگی ملت های عربی و اسلامی بر جای گذاشت را در نظر بگیریم.

وی افزود: این پیروزی درخشان باعث شد، جوانان عرب و مسلمان وقتی می دیدند که سید حسن نصرالله به شخصه فرماندهی نبرد نظامی و روانی علیه صهیونیست ها را با شایستگی انجام می دهد و ایمان کامل به پیروزی دارد و صیهونیست ها دچار شکست خفت بار شدند، روحیه شان به اوج برسد.

شیخ نواف همچنین بیان داشت: مقاومت امری ریشه دار در عشائر و قبائل عربی سوریه است و این قبائل بر مبنای غرور و غیرت و سرکوبی دشمن بنا شده اند. مقاومت مانند خونی است که در رگ های قبائل عربی جاری است و ما شاهد اخراج خودروهای زرهی آمریکایی از سوی ایست های بازرسی مردمی هستیم که توسط اعضای قبائل در شهرها و مناطق روستایی ایجاد شده است و این امر نتیجه طبیعی وجود روح مقاومت در برابر اشغالگری در میان قبائل عرب است.

وی اضافه کرد: تجربه مقاومت مردمی در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه می‌تواند بر موفقیت‌های مقاومت اسلامی در لبنان تکیه کند و از تجربیات و اقدامات و اراده بالای آنها الهام بگیرد و بخشی از محور مقاومت در منطقه باشد.

شیخ الموحی الشُمَّری: مثل مقاومت لبنان، ما هم پیروز خواهیم شد

شیخ "احمد الموحی الشمری"، رئیس عشیره "البولیل الشمره" در دیرالزور (شرق سوریه) نیز به العهد گفت: در جنگ ۳۳ روزه، مقاومت اسلامی لبنان، باشکوه ترین حماسه های قهرمانانه را رقم زد، دشمن صهیونیستی را خوار و ذلیل کرد و اسطوره ارتش شکست ناپذیر که درباره اش گفته می شد را شکست و تانک هایش را در وادی الحجیر به آتش کشید. همه این اقدامات با هماهنگی با ارتش سوریه انجام شد که هر چه می خواست در اختیارش گذاشت و آماده ورود به نبرد در صورت لزوم بود، اما حزب الله توانست به تنهایی و با شهامت بالا، نبردها را انجام دهد و ارتش سوریه بعنوان نیروی ذخیره راهبردی آن بماند و این یک پیروزی بزرگ برای امت اسلامی و عربی و همه شرافتمندان جهان بود.

وی افزود: مقاومت یک الگوی شریف است که همه به آن اقتدا می کنند، در همین راستا در شرق فرات، نیروهای آمریکایی توسط عشائر و قبائل عربی در مناطق شهری و روستایی و بخصوص قبیله الشمره در محاصره هستند و با هماهنگی دایم با سایر قبائل مجاور، برای کوبیدن اشغالگرانی که در برابر ارتش سوریه و قبائل محلی، سلاح بدست گرفته اند، اقدام می کند و این کار همزمان با مبارزه قبائل عربی در سوریه با تروریسم از جمله عناصر داعش و جبهه النصره و همه شورشیان ضد سوریه عزیز، انجام می شود.

شیخ الشمری ابراز اطمینان کرد که ارتش سوریه سرانجام پیروز خواهد شد و تمامیت ارضی این کشور را دوباره تامین خواهد کرد، درست همانگونه که مقاومت در لبنان به رهبری سید حسن نصرالله توانست علیه صهیونیست ها پیروز شود و از سرزمین و عزت خود دفاع کند، رزمندگان مقاومت در سایر نقاط سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن نیز خواهند توانست چنین پیروزی هایی را رقم بزنند.

شیخ عجیل الوردی: باید تجربه مقاومت در لبنان را در سوریه تکرار کنیم

شیخ "عجیل الوردی" یکی از روسای قبیله جحیش زبیدی در الحسکه نیز در گفتگو با العهد، سالگرد پیروزی مقاومت لبنان در برابر رژیم اشغالگر قدس را به مقاومت اسلامی در لبنان و سید حسن نصرالله که با فرماندهی دلاورانه، شگفت انگیزترین حماسه های قهرمانی را رقم زد، تبریک گفت و افزود: این حماسه ها از جمله منهدم کردن ناوچه صهیونیستی ساعر که زیرساخت های لبنان را گلوله باران می کرد، از اذهان پاک نخواهد شد.

وی گفت: ما به سید حسن نصرالله درود می فرستیم که اعراب را سربلند کرد، آنچه در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ رخ داد بعنوان یک مکتب قهرمانی در تاریخ باقی خواهد ماند و نسل های مختلف از برکات و عظمت این پیروزی بهره خواهند برد. فراموش نمی کنیم که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل چگونه شکست خورد و سرافکنده، دغدغه نجات سربازان ناکام خود را داشت. همه این موفقیت ها و عظمت ها به برکت دلاوری مقاومت اسلامی در لبنان است.

شیخ العجیل با ابراز پایبندی قبائل عربی سوریه به اصل مقاومت در برابر نظامیان اشغالگر و تروریست آمریکایی در این کشور، ابراز امیدواری کرد که تجربه مقاومت اسلامی در لبنان در سوریه نیز تکرار شود و همراهی حزب الله لبنان با ارتش سوریه با فرماندهی شجاعانه و نیروهای متحد و وفادار می تواند چنین تجربه ای را تکرار کند.

وی تاکید کرد که همه ما در قبائل و عشائر عربی در منطقه جزیره سوریه، رزمنده مقاومت هستیم و تا آخرین وجب از خاک کشورمان را آزاد و اشغالگران آمریکایی و ترکیه ای را از این سرزمین پاکمان، بیرون خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، دولت سوریه در حالی از سال ۲۰۱۱ درگیر مبارزه با گروه های تروریستی-تکفیری ساخته و پرداخته جبهه غربی - عربی صهیونیستی و ترکیه شد؛ از سال ۱۳۹۶ و با شکست گروه تروریستی داعش در سوریه نظامیان تروریست آمریکایی جایگزین آن شدند و بخش هایی از خاک این کشور را در مناطق کردنشین (شمال شرق) و شرق سوریه را اشغال کردند. روسیه، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان از جمله کشورهایی بودند که به خاطر روابط نزدیک سیاسی-امنیتی به کمک دولت قانونی مستقر در دمشق شتافتند و با ارائه کمک های مستشاری، بخش اعظم خاک این کشور را از تروریست ها پاکسازی کردند، اما نظامیان اشغالگر آمریکایی و ترکیه ای با حضور غیرقانونی در خاک سوریه دنبال تحقق طرح های استعماری و اشغالگرانه خود در این کشور هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha