۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 85178126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رژه نظامیان آمریکایی در پایتخت استرالیا

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 85178126
رژه نظامیان آمریکایی در پایتخت استرالیا

تهران- ایرنا - خدمه و کارکنان ناو دریایی آمریکایی که به تازگی برای شروع به کار وارد استرالیا شده است امروز یکشنبه در پایتخت این کشور مراسم رژه برگزار کردند، این درحالی است که دو متحد با انجام این اقدام در میانه حضور نظامی چین در منطقه، بازی های روانی جنگی راه انداختند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رویترز، کارکنان و خدمه ناو آمریکایی که با یادآوری ناو سلطنتی استرالیایی که در سال ۱۹۴۲ حین کمک به نیروی دریایی آمریکا غرق شد، به یو اس اس کانبرا نامگذاری شده و کار خود را از روز گذشته به عنوان نخستین ناو آمریکایی در کشوری خارجی در بندر سیدنی آغاز کرد صبح امروز به وقت محلی با حضور مردم در کانبرا پایتخت استرالیا رژه برگزار کردند.

افزایش حضور نظامی آمریکا در آبهای منطقه آسیا و اقیانوسیه، نگرانی ها و اعتراض های چین را بدنبال داشته است. هفته گذشته نیز یک زیردریایی اتمی امریکا با قابلیت حمل و شلیک موشک های هسته ای وارد بندر بوسان کره جنوبی شد.

این رژه یک روز پس از مراسم جشن شروع به کار یو اس اس کانبرا که روز گذشته در پایگاه دریایی استرالیایی بندر سیدنی به نام " آزادی ورود " برگزار شد. این مراسم ها با رزمایش نظامی تالیسمن سابر که دوسال یکبار از سوی استرالیا و آمریکا برگزار می شود به عنوان نمایش قدرت و اتحاد دو کشور در برابر افزایش چشمگیر قدرت نظامی چین در مناطقه هند-اقیانوسیه همزمان شد. این رزمایش با حضور ۱۱ کشور در سراسر استرالیا به مدت ۲ هفته شامل عملیات هوایی و زمینی و هردو می شود.

نیروهای نظامی ارتش‌های آمریکا، استرالیا، ژاپن، کانادا، فیجی، فرانسه، آلمان، اندونزی، نیوزیلند، پاپوآ گینه نو، کره جنوبی، تونگا و انگلیس در رزمایش نظامی دو سالانه «Talisman Sabre» به رهبری آمریکا و استرالیا طی ۲ هفته به اجرای عملیات‌های تمرین حملات موشکی دوربرد، فرود نیرو، رزم هوایی و عملیات‌های دریایی درچند ایالت و منطقه استرالیا خواهند پرداخت.

براساس پروژه اوکوس در ماه مارس آمریکا و انگلیس توافق کردند برای کمک به ناوگان استرالیا زیردریایی هسته ای فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha