۱۱ طرح برای جبران کمبود آب کلانشهر مشهد در حال اجرا است

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ۱۱ طرح برای جبران کمبود آب این کلانشهر در تابستان امسال اجرایی شده و یا در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد افزود: حفر حدود ۱۰۰ حلقه چاه، احداث سه باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۹۰ هزار متر مکعب، انتقال آب از غرب مشهد و ایجاد ایستگاه پمپاژ شناور سد دوستی توسط شرکت آب منطقه خراسان رضوی از جمله این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در کلانشهر مشهد اضافه کرد: طرح های اضطراری تامین آب این شهر با قوت در دست اجراست، اما با توجه به کاهش شدید حجم آب سدهای تأمین کننده آب مشهد، مدیریت مصرف از سوی شهروندان بسیار ضروری است.

فرماندار مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: پیگیری پروژه‌ها و اقدامات مرتبط با آب شرب این کلانشهر در قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، مانع از بروز مشکل در این شهر شده است.

محسن داوری افزود: این قرارگاه از اهمیت خاصی برخوردار است و فعال شدن قرارگاه عملیاتی پایش آب شرب، موجب پیگیری مستمر اقدامات مرتبط شد.

قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد با حضور مدیران اجرایی و دستگاه های مختلف از جمله فرماندار مشهد، مدیر کل بحران استانداری و فرماندهی انتظامی مشهد، شرکت آب منطقه ای، دادگستری، شورای شهر ، شهرداری ،جهادکشاورزی از خرداد ماه امسال تشکیل شده است. جلسات این قرارگاه به صورت هفتگی برگزار و طی آن آخرین وضعیت آب مشهد بررسی می شود.

شرکت آب و فاضلاب مشهد علاوه بر تامین آب پایدار برای ساکنان شهر مشهد، رسالت تامین آب آشامیدنی حدود ۳۰۰ روستای این شهرستان را برعهده دارد.

مصرف سالانه آب به ازای هر نفر در مشهد ۲۰۰ متر مکعب است که نسبت به سرانه کشوری زیاد نیست اما با توجه به شرایط تنش آبی در این کلانشهر و کاهش بارندگی‌ها، مدیریت مصرف الزامی است.

نیاز آبی مشهد در شرایط اوج مصرف ۱۲ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است و اکنون چهار هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه کسری تولید و استحصال آب وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha