۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸
کد خبر: 85178157
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طنین «نور خدا نسوزد» در مراغه

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸
کد خبر: 85178157
طنین «نور خدا نسوزد» در مراغه

مراغه- ایرنا- یادواره شهدای مراغه همراه با دعای ندبه و عزاداری‌ برای سالار شهیدان به همت هیئت رزمندگان اسلام در مسجد شهدای مراغه برگزار و فریادهای «نور خدا در آتش نسوزد و شمس‌الضحی در آتش نسوزد» در این فضای معنوی طنین‌انداز شد. 

به گزارش ایرنا مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا روز یکشنبه در این آیین بیان کرد: در تاریخ اسلام سه واقعه دردناک شامل جنگ صفین، شکست خوردن لشکر ۱۸ هزار نفری و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و واقعه کربلا به دلیل زمان‌شناس نبودن مسلمانان و به موقع عمل نکردن آنان به وقوع پیوسته است.

«حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی» به مسلمانان توصیه کرد که از این سه واقعه دردناک درس بگیرند و ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نیز در طول عمر با برکت خودشان از دو موضوع شامل گرفتار شدن مسلمانان در هواهای نفسانی و منیت و طول‌العمل مسلمین ابراز نگرانی کرده بودند.

وی با بیان اینکه اگر مردم راه بی‌تفاوتی را انتخاب نکرده بودند، امام حسین (ع) به شهادت نرسیده بود، اضافه کرد: امروز دشمنان نیز به شدت غدیر، عاشورا و نهضت ظهور را هدف قرار داده‌اند و خواص باید زمان‌شناس بوده و اقدام به موقع داشته باشند.

به گفته وی خواص در سخنرانی مقام معظم رهبری طی ۱۹ دی سال گذشته به چالش کشیده شدند و باید بیش از پیش زمان شناس باشند و به موقع وارد میدان شوند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف بنی‌امیه بعد از پیامبر اکرم (ص) این بود که مردم را در جهل نگه دارد و فرهنگ خودش را تحمیل کند، ادامه داد: آنان تا توانستند دین‌ستیزی و ولایت‌ستیزی را رواج دادند تا جایی که واقعه عاشورا را تیر خلاص بر پیکره ولایت می‌دانستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا بیان کرد: در آن دوران آنان که باید سخن می‌گفتند، ساکت شدند و جعل روایت‌ها رقم خورد زیرا مردم راه بی‌تفاوتی را انتخاب کرده بودند.

طنین «نور خدا نسوزد» در مراغه

حجت‌الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی با تاکید بر اینکه نبود اتفاق نظر از عوامل بروز واقعه عاشورا بود، بیان کرد: امام حسین (ع) در آن شرایط سخت، دین را احیا کرد و امروز «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» به فرهنگ جهانی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز انسان‌های آزاده عالم راه امام حسین(ع) را ادامه می‌دهند، افزود: اربعین که تیر خلاصی بر پیکره داعش بود، نشان از انسجام شیعه دارد که مدیون امام حسین (ع) است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا: اگر در واقعه عاشورا ۷۲ نفر پیام امام را لبیک گفتند، امروز میلیون‌ها نفر در میدان حضور دارند حجت‌الاسلام سرایی همچنین با بیان اینکه مراغه در انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته است، بیان کرد: گردان امیرالمومنین(ع) و شهیدان بزرگ این گردان شاهد این ادعاست.

خون شهدای انقلاب در امتداد خون شهدای کربلاست

فرمانده سپاه مراغه نیز در این یادوراه شهدا بیان کرد: خون شهدای انقلاب اسلامی در امتداد خون شهدای کربلاست و همه یکهزار و ۴۰۰ شهید مراغه در حقیقت شهید غدیر، بعثت، عاشورا و انتظار هستند.

طنین «نور خدا نسوزد» در مراغه

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری با اشاره به اینکه کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی طی آبان سال جاری در تبریز برگزار می‌شود، افزود: یادواره شهدای مراغه نیز در امتداد همین کنگره در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، پلیس سوئد چهارشنبه گذشته در اقدامی تحریک‌آمیز، بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، نسبت به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم اقدام کرد.

روز جمعه نیز عضو گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاند.

این اهانت‌ها موجب موضع‌گیری‌های مختلف در میان مسلمانان جهان شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیامی جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطر آفرین خواندند و تاکید کردند: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha