حسین شریفیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات برای نوسازی و تعمیر اساسی موتور ۵۳ اتوبوس و مینی بوس پرداخت شده است.
وی افزود: سقف پرداخت تسهیلات برای تعمیر هر اتوبوس هفت میلیارد ریال و برای هر مینی بوس یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.
شریفیان یادآور می شود: تسهیلات برای تعمیر و اورهال ناوگان مسافری چند سالی است که پرداخت نشده بود.
تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حاملهای انرژی را به حساب خاصی نزد خزانهداری کل کشور واریز و منابع حاصله به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.
۳۸ شرکت مسافربری در استان فعال و شمار ناوگان عمومی؛ اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ای ۸۴۹ دستگاه است.
بیش از نیمی از ناوگان مسافری خراسان شمالی فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.
افزایش مطالبات غیرجاری بانک ها
دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: مجموع مطالبات ۱۳ بانک دولتی و غیردولتی استان در سه ماهه نخست سالجاری ۶۱ درصد افزایش یافت.
شریفیان افزود: دلیل اصلی افزایش مطالبات پرداخت تسهیلات کرونایی، ودیعه مسکن و کارت های اعتباری ایوا است که معمولا بدون ضمانت به متقاضیان وام پرداخت می شد.
وی با تاکید بر اینکه مطالبات بانکی باید به چرخه تولید باز گردد، خاطرنشان کرد: مطالبه های غیر جاری باعث کاهش توان مالی بانک در اعطای تسهیلات جدید میشود.
براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، ۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.
۱۳ بانک دولتی و غیر دولتی در خراسان شمالی عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان هستند.
نظر شما