۳۱ هزار تُن آرد ماهانه میان نانوایی‌های آذربایجان غربی توزیع می‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: هر ماه بیش از ۳۱ هزار تُن آرد میان نانوایی‌های استان توزیع می‌شود که بیشترین میزان سهمیه متعلق به نقاط شهری است.

امید زینالی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان آرد توزیعی در مناطق شهری ۲۱ هزار و ۴۰۰ تُن و در نقاط روستایی آذربایجان غربی ۹۸۲ هزار تُن بوده‌ است.

وی با بیان اینکه اداره غله تامین کننده آرد استان است، اظهار کرد: جمعیت استان سه میلیون و ۴۴۵ هزار نفر و سرانه آرد مصرفی ۹.۶۸ کیلوگرم است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: اکیپ‌های بازرسی این اداره در کنار تیم‌های سایر ادارات هستند و برنحوه توزیع نظارت دارند.

۳۲۸ هزار تُن گندم در آذربایجان غربی خریداری شد

زینالی با اشاره به خرید ۳۲۸ هزار تُن گندم از زارعان استان ادامه داد: ظرفیت سیلوهای آذربایجان غربی برای این منظور یک میلیون تُن است که خرید گندم نسبت به سال گذشته افزایش مطلوبی دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این افزایش تابعی از عوامل مختلف است، اضافه کرد: اکنون ۶۷ مرکز خرید و حدود ۱۴ کاخانه آرد سازی در خرید گندم دخیل هستند.

۳۱ هزار تُن آرد ماهانه میان ناتوانی‌های آذربایجان غربی توزیع می‌شود

نیاز ۴۵۰ هزار تُنی آذربایجان غربی به گندم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اضافه شدن چهار مرکز خرید گندم به مجموع مراکز خرید در سال‌جاری ادامه داد: ساعت کاری مراکز خرید از هشت صبح تا ۲۰ شب است.

زینالی با اشاره به اینکه گندم کیفی نیز سالانه برای آذربایجان غربی تخصیص می‌یابد، تاکید کرد: ۲۰ درصد گندم مورد نیاز و مصرفی استان گندم کیفی و وارداتی بوده و تولیدات کشاورزان این منطقه جوابگوی نیازهای موجود است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای چهار هزار و ۷۰۰ نانوایی است که ۲۵ درصد آن در شهرستان ارومیه است.

این استان دارای سه میلیون ۴۴۵ هزار جمعیت است و طبق استانداردها برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت باید یک نانوایی وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha