۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85178346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راز ۲ قتل در فارس برملا شد

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85178346
راز ۲ قتل در فارس برملا شد

شیراز-ایرنا-فرماندهان انتظامی فارس از دستگیری ۲ قاتل و برملا شدن راز ۲ فقره جنایت در این استان خبردادند.

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا، فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز گفت: یکی از اتباع بیگانه سارق طلا در بازجویی اولیه به قتل نیز اقرار کرد.

سرهنگ عظیم اله کرمی افزود: در پی وقوع یک فقره سرقت طلا ، ساعت، گوشی موبایل و وجه نقد از زن جوانی در شیراز و متواری شدن سارق به سمت نی‌ریز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی، سارق را در حالی که با اسم مستعار در یک سنگ‌بری مشغول کار بود، شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی مطلع شدند که متهم (اتباع بیگانه) در سال ۸۸ فردی را در این شهرستان با ضربات چاقو به قتل رسانده و از کشور خارج شده و پس از حدود ۱۴ سال دوباره به ایران برگشته است.

کرمی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم مقداری اموال مسروقه شامل طلا ، ساعت، مدارک شناسایی، گوشی موبایل و ... کشف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه قاتل پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد و موارد مشکوک سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس حاصل کنند.

نی‌ریز یکی از شهرستان‌های فارس است که در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

کینه در کشور همسایه و قتل در مرودشت/ قاتل فراری کمتر از ۴۰ روز روانه زندان شد

فرمانده انتظامی مرودشت نیز گفت: قاتلی که در بیست و پنجم خردادماه سال جاری فردی را به قتل رسانده بود شناسایی و روانه دادسرا شد.

سرهنگ فرشید زینلی افزود: در پی وقوع قتل مردی ۴۸ ساله از اتباع بیگانه در بیست و پنجم خردادماه سال جاری در یکی از روستاهای این شهرستان و متواری شدن قاتل، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که جوانی ۲۸ ساله از اتباع بیگانه با سلاح سرد مقتول را به قتل رسانده و به سمت استان خراسان رضوی متواری شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: در کمتر از ۴۰ روز تیمی متشکل از کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام تحقیقات میدانی و نامحسوس با اخذ نیابت قضایی به "تایباد" اعزام و مطلع شدند که متهم به دلیل ورود غیرمجاز و تحصیل مال مسروقه در زندان آن شهرستان بازداشت می‌باشد.

سرهنگ زینلی ادامه داد: متهم از زندان تحویل و با تدابیر امنیتی به شهرستان مرودشت اعزام و در بازجویی اولیه اقرار کرد چند سال قبل در کشور خود (یکی از کشورهای همسایه) با مقتول اختلاف خانوادگی داشتم و پس از بررسی مطلع شدم در ایران می‌باشد و من وارد ایران شدم و با تهیه سلاح سرد او را به قتل رساندم و در اطراف یکی از روستاهای مرودشت آن را دفن کردم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شد، افزود: عاقبت اندیشی در امور، بالا بردن آستانه تحمل، داشتن مهارت حل مسئله و احترام به قانون می‌تواند از وقوع جرائم این چنینی جلوگیری کند.

مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha