جنوب سریلانکا دارای کمترین جاذبه زمین/توسعه همکاری‌های فضایی با چین

تهران- ایرنا- نخست وزیر سریلانکا در دیدار با یک هیات عالی‌رتبه چینی گفت که کشور متبوع وی خواستار همکاری در حوزه علوم فضایی با چین است؛ چرا که جنوب سریلانکا کمترین جاذبه را در زمین دارد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از «سریلانکا میرور»، «دینش گوناواردان» نخست وزیر سریلانکا خاطرنشان کرد که جنوب این کشور به عنوان منطقه‌ای شناسایی شده که کمترین جاذبه را در زمین دارد و اقیانوس جنوبی این کشور مناسب‌ترین مکان در جهان برای فرود فضاپیماها است.

هیات چینی به ریاست دکتر «یوان جیاجونگ» عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست امروز در «معبد درخت» با نخست وزیر سریلانکا دیدار کرد.

جنوب سریلانکا دارای کمترین جاذبه زمین/توسعه همکاری‌های فضایی با چین

نخست وزیر سریلانکا از کشور چین برای حمایت در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، آموزش و زمینه‌های دیگر سپاسگزاری کرد. نخست وزیر با بیان اینکه دکتر جیاجونگ یکی از دانشمندان موشکی ارشد چین است، خاطرنشان کرد که دو کشور می‌توانند در حوزه علوم فضایی همکاری کنند به خصوص که جنوب سریلانکا مکان مناسبی برای فرود فضاپیماها است.

چین هزار آزمایش در ایستگاه فضایی اجرا می‌کند

در همین حال بنا به گزارش رسانه‌های چینی، این کشور قصد دارد در مدت ۱۰ تا ۱۵ سال آینده بیش از هزار آزمایش علمی در ایستگاه فضایی چین به انجام برساند. ایستگاه فضایی چین با موفقیت سر هم بندی شده و تجهیزات لازم برای آزمایش های علمی در آن مستقر شده اند.

جنوب سریلانکا دارای کمترین جاذبه زمین/توسعه همکاری‌های فضایی با چین

این ایستگاه فضایی در یک دهه آینده وارد مرحله کاربری و توسعه خواهد شد و به عنوان یک مکان تحقیقاتی برای دانشمندان و مهندسان به منظور کاوش های فضایی عمل خواهد کرد. بیش از ۶۰ پروژه تحقیقاتی در حال حاضر در این ایستگاه فضایی در جریان است.

«ژانگ وی» رئیس مرکز فناوری و مهندسی فضایی چین خاطرنشان کرد که این مرکز به دنبال جست و جو برای ابداع مواد پیشرفته‌تر برای ساخت تیغه‌های موتورهای موشک است. وی افزود: ما همچنین به دنبال مواد زیستی (بیومتریال) بهتر و بسیاری از مواد دیگر برای تامین نیازها هستیم.

مقامات چینی به تازگی اعلام کردند که این کشور قصد دارد تا پیش از سال ۲۰۳۰ فضانوردانی را در کره ماه فرود بیاورد و همچنین چهارمین ماژول را به ایستگاه فضایی خود اضافه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha