۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85178379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدامات ایجابی برای پیشگیری از قمه‌زنی در دستور کار ناجا اصفهان قرار گرفت

اصفهان–ایرنا- فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به غیرشرعی بودن قمه‌زنی گفت: نیروی انتظامی برای مقابله و پیشگیری از این رفتار موهن در ایام ماه مُحرم به اقدامات ایجابی و فرهنگی در مناطقی که سابقه قمه‌زنی در آنها وجود دارد، پرداخته است.

به گزارش ایرنا، سردار حمید علینقیان‌پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: تمام نیروهای تخصصی پلیس استان در عرصه انتظامی و راهور بر اساس ماموریت ذاتی خود در ایام برگزاری مراسم مُحرم، امنیت و آرامش مردم عزادار را تامین می‌کنند.

وی اظهار داشت: تامین نظم و امنیت در مراسم ماه مُحرم در شهری که باید از آن بعنوان حسینیه بزرگ اصفهان یاد کرد، یکی از اولویت‌ها و اقدامات محوری پلیس استان است.

ارتقای احساس امنیت با اجرای طرح محله محور در یکهزار محله اصفهان

فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به اجرای طرح امنیت محله‌محور در استان گفت: اجرای این طرح در یک ماهه اخیر در یک هزار و ۱۸۷ محله استان سبب ارتقای احساس امنیت شهروندان شده است.

این طرح‌ها بر اساس نیازمندی پلیسی هر محله و خصوصیات جغرافیایی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سایر ابعاد دیگر آن تعریف و اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در این محله‌ها بیش از ۲۵۰ طرح با موضوعات پیشگیری از جرائم، مقابله با سرقت و موضوع مواد مخدر بصورت علمی و بر اساس اصول جُرم شناسی اجرا شده است..

به گفته رئیس پلیس اصفهان، با اجرای طرح‌ امنیت محله‌محور، مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق به ارزش یکهزار میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال کشف و ۹۸ دستگاه خودرو توقیف شد و یکصد نفر از قاچاقچیان اصلی نیز دستگیر شدند.

بیش از ۹۹ درصد از تیراندازی ماموران بر اساس ضوابط صورت می‌گیرد

سردار علینقیان پور همچنین در باره اهمیت آموزش ماموران برای استفاده از سلاح و پیشگیری از حوادث منجر به فوت مُجرمان حین عملیات دستگیری گفت: در مجموع در نیروی انتظامی استان بیش از ۹۹ درصد از تیراندازی ماموران حین ماموریت تعقیب و دستگیری مُجرمان بر اساس ضوابط و قوانین تیراندازی با سلاح صورت می‌گیرد.

وی با مهم تاکید بر آموزش ماموران برای استفاده از سلاح حین ماموریت گفت: بر این اساس چند میدان تیر مجهز در استان وجود دارد که در آن، ماموران آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

فرمانده انتظامی اصفهان افزود: برای این موضوع، کتابچه‌ای مشتمل بر قانون بکارگیری سلاح نیز وجود دارد که به ریز نکات مختلف در باره شیوه برخورد با مُجرمان خطرناک که به دستور ایست پلیس توجه نمی‌کنند، در آن عنوان شده است..

وی یادآور شد: همچنین پس از هر شلیک سهوی یا عمدی ماموران، کمیسیونی در نیروی انتظامی تشکیل و تمام ابعاد حادثه بررسی می‌شود.

اراذل و اوباش باید یا اصلاح یا از اصفهان خارج شوند

وی با تاکید بر ضرورت تشدید طرح‌های شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش گفت: به اراذل و اوباش توصیه می‌شود یا خود را اصلاح کنند و زندگی عادی و سالم در پیش بگیرند یا در غیر این صورت، منظقه دیگری جز اصفهان را برای سکونت خود برگزینند.

فرمانده انتظامی اصفهان به دستگیری ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش در ماه اخیر در استان اشاره کرد و گفت: این استان به همت اقدامات تخصصی و شبانه‌روزی پلیس، جای امنی برای هیچ هنجارشکنی از جمله اراذل و اوباش نیست.

وی یادآور شد: یکی از طرح‌های مهم پلیس در این رابطه شناسنامه‌دار کردن اراذل و اوباش و زیر نظر گرفتن تحرکات آنها در محلات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha