امام جمعه کرمانشاه: از ظرفیت‌های اقتصادی استان به درستی استفاده نشده است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه براهمیت رشد اقتصادی در راستای رشد اجتماعی استان تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های عظیم اقتصادی و تولیدی استان مغفول مانده و به درستی استفاده نشده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز یکشنبه در دیدار مسوولان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان با تأکید بر اهمیت مرز خسروی برای مبادلات اقتصادی و تجاری با کشور عراق افزود: خسروی مرز قابل توجه و مهمی است و از ظرفیت‌های مطلوبی برخوردار است، کشور عراق هم بستر خوبی برای واردات و صادرات است و بسیار می‌تواند در شکوفایی اقتصادی استان موثر باشد.

وی با تأکید بر اینکه هر چقدر اوضاع اقتصادی بهتر باشد به همان میزان سفره مردم گسترده‌تر خواهد شد، گفت: باید همه جانبه به فکر تقویت اقتصاد استان و سفره مردم بود، اگر وضعیت اقتصادی سامان یابد یقینا بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه در بی مدیریتی دارد، لذا اگر مدیریت اقتصادی درست شود، معضلات بیکاری، ناامنی، بالابودن سن ازدواج و ناهنجاری‌ها حل می‌شود زیرا کشور با اقتصاد می‌چرخد.

آیت الله علما در خصوص ضرورت استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت استان برای ایجاد کارگاه‌های کوچک تولیدی بسیار بالا است لذا باید این موقعیت‌ها مدیریت شود تا بتوان به استعداد اقتصادی استان دست یافت.

به گزارش ایرنا، قدمت اتاق بازرگانی استان کرمانشاه به سال ۱۳۲۰ بر می‌گردد. ساختار اصلی و کلی اتاق متشکل از هیات نمایندگان، هیات رییسه و رییس است که هر چهار سال همزمان با سراسر کشور از طریق برگزاری انتخابات معرفی می‌شوند و همه اعضای اتاق که دارای کارت بازرگانی یا کارت عضویت معتبر هستند می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.
اتاق کرمانشاه هم اکنون نزدیک به هزار عضو دارد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha