۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85178501
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه کاشان تحصیل می کنند

کاشان-ایرنا-رییس دانشگاه کاشان گفت:طی یکسال گذشته تعاملات در حوزه تبادل دانشجو در در این دانشگاه ارتقا یافته و اکنون هزار دانشجو از کشورهای عراق،افغانستان و یمن در دانشگاه کاشان تحصیل می کنند.

به گزارش ایرنا،دکتر عباس کتابی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: سال قبل ۸۵۰ دانشجوی عراقی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش کردیم و امروز بیش از هزار دانشجوی بین الملل از کشورهای عراق،افغانستان و یمن در رشته های فنی و مهندسی،علوم پایه ، علوم انسانی و مدیریت در دانشگاه کاشان تحصیل می کنند.

وی اظهار کرد:ترکیه و عربستان در جذب دانشجوی بین الملل فعال هستند،این اقدام تاثیر زیادی در توسعه اقتصادی هر کشوری دارد،از سال ۱۳۹۵ دانشگاه کاشان در لیست سیاه دولت عراق قرار گرفته بود،با رایزنی های انجام شده سال قبل مجوز پذیرش دانشجوی عراقی را دریافت کردیم.

رییس دانشگاه کاشان بیان کرد:در یک سال گذشته بحث بازگشایی حضوری دانشگاه را بعد از سه سال داشتیم و در مدت غیرحضوری بودن دانشگاه ها به دلیل بحران کرونا،ضربه جبران ناپذیر به نظام آموزش وارد شد و برگزاری حضوری کلاس ها ضرورت داشت.

کتابی اظهار کرد:از مهر ماه سال قبل دانشگاه ها حضوری شد،در جریان اغتشاشات سال قبل با همراهی مجموعه دانشگاه و مدیریت صحیح حتی یک دانشجو از دانشگاه اخراج نشد و فضا به درستی مدیریت شد.

رییس دانشگاه کاشان بیان کرد:سال گذشته کتابخانه مرکزی دانشگاه افتتاح شد،این دانشگاه از بدو تاسیس کتابخانه نداشت،عملیات ساخت این کتابخانه سال ۱۳۸۸ شروع شد و سال گذشته به بهره برداری رسید.

کتابی گفت:دانشگاه کاشان دارای کتابخانه با ۲۵۰ هزار جلد کتاب برای همه رشته های آموزشی است.

وی افزود: دی ماه سال قبل مجوز استقلال و ایجاد پارک علم و فناوری کاشان را از شورای گسترش اخذ کردیم و امروز به عنوان ششمین دانشگاه جامع کشور پارک علم و فناوری در دانشگاه مجوز گرفته است.

وی اظهار کرد:پارک علم وفناوری نقش مهم در توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد.

رییس پارک علم و فناوری کاشان بیان کرد:پارک علم و فناوری در حفظ نخبگان در شهرستان موثر است و می توالند اقتصاد شهر را به اقتصاد دانش بنیان تبدیل کند.

کتابی در بخش دیگری از سخنانش گفت:اقدام غیرانسانی و ناشایستی که در بعضی از کشورهای اروپایی به ساحت قرآن کریم شد را محکوم می کنیم،این اقدام از جانب همه آزادگان جهان محکوم است و نشان از عجز دشمنان اسلام دارد.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی،۹هزارو ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha