۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبه موسسه‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت بوشهر پرداخت شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در چهار ماه نخست امسال ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبه‌ موسسه‌های طرف قرارداد پرداخت شده و در زمان حاضر پرداخت مطالبه موسسه‌های طرف قرارداد در استان به روز است.

به گزارش ایرنا، داراب بارگاهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت سه هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال هزینه درمان موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت‌ در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: مطالبه مؤسسه‌های تشخیصی درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان شامل هزینه درمان به بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی، موسسه‌های خصوصی و سطح یک روستایی پرداخت شده است.

وی افزود: ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد که افزون بر ۸۰ درصد این جمعیت به‌صورت رایگان و بدون پرداخت فرانشیز بیمه شده‌اند.

به گفته بارگانی با توجه به اضافه شدن سه دهک دیگر به جمعیت بیمه‌شدگان رایگان در دولت سیزدهم در زمان حاضر ۱۲۲ هزار نفر در استان بوشهر در قالب سه دهک‌ پایین درآمدی استان شناسایی و زیر پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: پرداخت فرانشیز دهک‌های دیگر جامعه برای ارائه خدمات بیمه درمانی و تشخیصی کاهش یافته است.

بارگاهی ماموریت بعدی بیمه سلامت را صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج دانست و عنوان کرد: با اجرایی شدن این صندوق، ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج زیر پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند و در این ارتباط در زمان حاضر ۶ هزار و ۶۰۰ نفر از این بیماران شناسایی و نشان‌دار شده‌اند.

وی گفت: در این زمینه، در یکسال گذشته ۱۶ میلیارد تومان هزینه درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج استان بوشهر از سوی بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهربا بیان اینکه بیمه سلامت تا ۹۵ درصد هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج را می‌پردازد، یادآور شد: کد خدمتی توان‌خواهان از ۹ به ۵۹ کد خدمتی افزایش یافته و در همین ارتباط بخش‌های ارتوپدی فنی یا اعضای مصنوعی، گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، پروتز، ارتز و فیزیوتراپی نیز زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی افزود: در زمان حاضر ۴۶۷ زوج نابارور استان بوشهر از طریق سامانه نشان‌دار شده و از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha