ایرنا آذری کاملا توجیه دارد/ اخبار در دسترس نخبگان ایران و جمهوری آذربایجان

تهران- ایرنا- مدیرمسئول سابق روزنامه بهار گفت: راه‌اندازی وبسایت زبان‌ آذری ایرنا دسترسی به اخبار دسته اول و تحلیل‌های دقیق برای نخبگان و عموم جامعه ایران و جمهوری آذربایجان را میسر می‌کند، باتوجه به اشتراکات تاریخی‌، زبانی، فرهنگی و مذهبی این اقدام خبرگزاری جمهوری اسلامی کاملا قابل توجیه است. 

سعید پورعزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره راه‌اندازی وبسایت زبان آذری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اظهار داشت: به طوری کلی راه‌اندازی دفتر خبری، راه‌اندازی وب‌سایت به زبان خارجی و اعزام خبرنگار در کشورهای همسایه که نسبت به کشورهای دیگر جهان مهمتر هستند از وظایف و ماموریت‌های رسانه‌ای بسیار مهم خبرگزاری و رسانه‌های رسمی داخل کشور است.

فعال رسانه‌ای گفت: جمهوری آذربایجان کشور همسایه ما است، دو ملت ایران و آذربایجان اشتراکات تاریخی‌، زبانی، فرهنگی و مذهبی با یکدیگر دارند، اقدام ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور برای راه‌اندازی سایت کاملا قابل توجیه است.

پورعزیزی به اهمیت توسعه فضای رسانه‌ای میان کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی وبسایت زبان‌ آذری دسترسی به اخبار دسته اول و تحلیل‌های دقیق برای نخبگان و عموم جامعه میسر می‌شود، فعالان حوزه اقتصادی و فرهنگی هر دو کشور سریعتر و بهتر در جریان اخبار قرار می‌گیرند، به نظر می‌رسد ایرنا هم با همین رویکرد سرمایه‌گذاری کرده و برنامه بلندمدت و قابل توجیه تدوین کرده است.

وبسایت‌های زبان خاجی به توسعه و تعمیق روابط کشورها کمک می‌کند

پورعزیزی خاطرنشان کرد: توسعه روابط رسانه‌ای با کشورهای جهان به خصوص کشورهای همسایه جزو وظایف و ماموریت‌های ایرنا است، وبسایت‌های زبان خاجی با اخبار و تحلیل‌های متنوع در حوزه‌های مختلف و اعزام و استقرار خبرنگاران خبره که حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مقصد را به خوبی می‌شناسد قطعا به توسعه و تعمیق روابط فرهنگی کمک خواهد کرد.

مدیرمسئول سابق روزنامه بهار بیان کرد: با توجه به اهمیت جمهوری آذربایجان به عنوان همسایه شمالی، همچنین زبان مشترک بخش گسترده‌ای از مردم در استان‌های شمال غربی کشور، ایجاد وبسایت زبان آذری از سوی ایرنا قابل توجیه است.

وبسایت آذری خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یازدهمین زبان خارجی ایرنا با حضور مدیرعامل ایرنا و مقامات سفارت ایران و مدیران رسانه‌ای جمهوری آذربایجان در باکو افتتاح شد. به گفته علی نادری مدیرعامل ایرنا، دفتر ایرنا در باکو نیز به‌زودی فعال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha