استاندار خراسان رضوی: رشد اشتغال خانگی در اولویت است

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: رشد اشتغال خانگی در اولویت است و وضعیت اشتغال استان باید مبتنی بر خدمات، تولید و اشتغال خانگی دنبال شود.

به گزارش ایرنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه و در ششمین جلسه کارگروه قرارگاه اشتغال استان افزود: افزایش اشتغال در سال جاری با وجود رتبه بالای اشتغال سال گذشته در میان سایر استان های کشور مورد تاکید است.

وی بیان کرد: سامانه ثبت اشتغال بر اساس دستگاه خدمات محور، تسهیلات محور و تولید محور فعال است و دستگاه‌های تولید محور و خدمات محور باید کمترین رقم ثبت اشتغال‌شان همان عدد سال گذشته یعنی ۱۱۶ هزار ثبت باشد و دستگاه‌های تسهیلات محور نیز باید همان عددی که به آنها تکلیف شده را به ثبت برسانند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین دستگاههایی که زیر ۲۵ درصد ثبت اشتغال در سامانه داشته‌اند باید تلاش برای رسیدن به عدد مورد نظر تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی: رشد اشتغال خانگی در اولویت است

رشد اقتصادی زمینه ساز اشتغال خواهد شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به رشد اقتصادی بالاتر استان از میانگین کشوری که چند روز پیش توسط مرکز آمار ایران اعلام شد، باید عدد اشتغال بالاتری را نسبت به گذشته به دست بیاوریم.

ابوالفضل چمندی با اشاره به اینکه سامانه ثبت اشتغال دو محور را دنبال می کند، افزود: اشتغال بر اساس تسهیلات و اشتغال براساس پروانه صنفی صورت می‌گیرد و ما در دسته بندی کردن آن در سطح استان باید ساماندهی لازم را انجام دهیم.

وی بیان کرد: مجموعه‌هایی که فعالیت اقتصادی دارند به دلیل بیمه و دارایی در اشتغال و واگذاری شغل به افراد غیر رسمی عمل می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به رشد اقتصادی استان باید عدد اشتغال بالاتری را به دست بیاوریم و به سمت ۱۳۰ درصد ثبت برویم.

چمندی گفت: فضای خوبی در زمینه اشتغال استان وجود دارد و هدف‌گذاری ما نیز رسیدن به اعداد سال قبل برای اشتغال خالص است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha