۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85178725
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶ میلیارد تومان برای بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه‌ کردستان اختصاص یافت

سنندج- ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان گفت: حدود ۶ میلیارد تومان برای تعمیر و بازسازی خوابگاه‌های این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد پارسا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برای ترمیم و بازسازی خوابگاه دیار و ۲ خوابگاه فرشتگان یک، حدود پنج میلیارد تومان هزینه در قالب طرح ارتقای صندوق رفاه منوط به انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: کار تعویض موکت، نقاشی، تعویض تخت‌های شکسته و لکه‌گیری ۱۸ خوابگاه دانشگاه کردستان با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال انجام است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان افزود: آشپزخانه مرکزی دانشگاه کردستان با برآورد هزینه ۱۳۰میلیون تومان در حال مرمت و بازسازی است.

پارسا یادآور شد: همچنین برای سلف سرویس مرکزی دانشگاه چهار عدد کولرگازی به مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان خریداری شده است، ضمن اینکه مشکل دفع فاضلاب خوابگاه مرکزی نیز در دستور کار قرار دارد.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

دانشگاه کردستان اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha