اوج گیری گرمای هوا و افزایش مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا - روزهای گرم مرداد ماه که افزایش دمای هوا و رطوبت در کهگیلویه و بویراحمد همراه شده میزان مصرف برق افزایش یافته امری که احتمال خاموشی های ناخواسته را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا،آن طور که اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده نیمه نخست مرداد ماه امسال افزایش رطوبت و دمای بالای هوا روزهای سختی را برای شهروندان این استان در دومین ماه تابستان رقم خواهد زد امری که در روزهای پیش رو افزایش چشمگیر میزان مصرف برق را به همراه داشت.

کهگیلویه و بویراحمد ۹ شهرستان دارد که ۶ شهرستان آن در مناطق گرمسیری قرار دارد و دمای هوای برخی نقاط آن مانند شهرستان لنده امسال تا ۴۹ درجه سانتیگراد هم گزارش شده که ۲۵ درجه بالاتر از دمای آسایش است.

میزان دمای هوای دیگر نقاط گرمسیری استان نظیر گچساران و کهگیلویه هم نسبت به لنده سه تا پنج درجه سانتیگراد تفاوت دارد یعنی ۴۵ تا ۴۷ درجه سانتیگراد بوده شکی نیست همراه شدن خاموشی برق با گرما و شرجی زندگی را برای شهروندان سخت می کند بنابراین از مشترکان انتظار می رود تا مصرف خود را حداقل در ساعت های پیک بار مدیریت کنند.

آمارهای شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد حکایت از افزایش مصرف روزانه برق و پیک در بازه زمانی عصر و شامگاه دارد که این امر نیاز به مدیریت مصرف برق در این استان را بیشتر کرده است.

براساس آمارهای شرکت توزیع نیروی برق استان ۸۵درصد از مصرف این حامل انرژی در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به خانه های شهروندان است به همین دلیل مشترکان برق خانگی نقش مهمی در گذر از این روزهای سخت در استان دارند.

افزایش مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه میزان مصرف برق در استان از ۵۳۷ مگاوات گذشته خواستار همراهی مشترکان برای گذر از گرمای بهار و تابستان در استان شد.

محمد مرادی اظهار کرد: زمان پیک روزانه برق کهگیلویه و بویراحمد ساعت ۱۳ به ثبت رسیده است.

اوج گیری گرمای هوا و افزایش مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

وی عنوان کرد:میزان بار مصرف حامل انرژی برق در کهگیلویه و بویراحمد در روز ۳۱ تیرماه امسال نسبت به آخرین روز نخستین ماه تابستان پارسال ۱۱.۹ مگاوات افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پیک مصرف برق شبانه استان در ساعت ۲۱ و به میزان ۵۱۵مگاوات گزارش شده است.

میزان مصرف برق در کدام شهرستان بیشتر است؟

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مصرف برق در پنج شهرستان گچساران،چرام،کهگیلویه،لنده و بهمئی بیشتر از مدت مشابه پارسال ثبت شده است.

مرادی اظهار کرد: میزان مصرف برق در شهرستان گچساران ۱۹۲ مگاوات است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ مگاوات افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: همچنین میزان مصرف بار در شهرستان های بویراحمد و دنا ۱۹۲ مگاوات است که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نیافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد میزان مصرف برق در شهرستان های کهگیلویه و لنده نیز ۱۰۲ مگاوات است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ مگاوات افزایش یافته است.

اوج گیری گرمای هوا و افزایش مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد

وی عنوان کرد:در شهرستان بهمئی نیز مصرف ۵۰ مگاوات است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ مگاوات افزایش نشان می دهد.

مرادی تاکید کرد:میزان مصرف برق در شهرستان های چرام نیز ۳۴مگاوات است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ مگاوات افزایش یافته است.

توصیه ها

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مصرف برق استان خانگی است تاکید کرد: همراهی شهروندان می تواند زمینه عبور بدونی خاموشی از تابستان گرم را فراهم کند.

مرادی با یادآوری اینکه ۶۷۰ مشترک عمومی و اداری در استان وجود دارد که این مشترکان روزانه ۱۲ مگاوات برق مصرف می کنند تاکید کرد: نیاز است دستگاه های اجرایی مصرف برق را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین ۵۵۲ مشترک صنعتی بزرگ در استان فعالیت دارد که روزانه ۲۲ مگاوات مصرف می کنند.

چگونه در مصرف برق صرفه جویی کنیم؟

مرادی اظهار کرد:خاموش کردن کولرهای گازی مازاد در مناطق گرم و یا استفاده از دور کند کولر آبی در مناطق عادی، همچنین ایجاد سایه‌بان برای کولر، عدم استفاده از دستگاه‌های برقی غیرضروری، کاهش مصرف در ساعت های پیک بار ( ۱۴ تا ۲۱)، مدیریت مصرف روشنایی ساختمان‌ها و نیز رعایت دمای آسایش یعنی دمای ۲۴ درجه از جمله راهکارهای برخوردار شدن از پاداش خوش مصرف های برق است.

وی عنوان کرد: بهینه‌سازی موتور کولرهای آبی ونصب موتورهای پربازده، استفاده از سایبان برای کولرها، استفاده از کولرهای گازی اینورتردار، سرویس کولرهای گازی قبل از تابستان، توجه به بسته نگاه‌داشتن در و حفظ دمای خنک ساختمان از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف است.

حدود ۳۰۰ هزار مشترک برق در بخش های صنعتی،کشاورزی و خانگی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha