۲ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۱۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85178884
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرمانده روس: اوکراین فقط تا اواخر ماه آینده می‌تواند به ضدحمله ادامه دهد

تهران- ایرنا- آندری موردویچف فرمانده «مرکز گروه نبرد» روسیه یکشنبه گفت که ارتش اوکراین فقط تا اواخر ماه آینده میلادی (اوت) می‌تواند به ضدحمله خود ادامه دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، موردویچف اظهار کرد: آنها فقط تا اواخر ماه اوت نیروی کافی برای ضدحمله دارند. آنها نمی‌توانند در زمستان دستاوردی داشته باشند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا یکشنبه مدعی شد که اوکراین در ضدحمله خود علیه روسیه در حال پیشروی است.

کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا چندی پیش اذعان کرده بود که ضدحمله اوکراین کُندتر از چیزی که انتظار می‌رفت، در حال پیشروی است.

وی هشدار داد که اگر این ضدحمله کشدار شود ممکن است که حمایت غرب از اوکراین تضعیف شود.

در همین حال، تارنمای خبری «سی ان بی سی» نوشت: جریان ضدحمله اوکراین کندتر از آنچه بسیاری انتظار داشتند، پیش می‌رود و تحلیلگران نظامی هشدار می‌دهند که به زودی فرصت‌ها برای شکستن خطوط دفاعی روسیه و دستیابی به خاک [تحت تصرف این کشور] از بین می‌رود.

در حالی که اوکراین از زمستان برای این ضدحمله برنامه‌ریزی کرده و منتظر دریافت تجهیزات نظامی بیشتری از متحدان بین‌المللی خود بود، نیروهای روسی به شدت مواضع خود را در امتداد خط مقدم ۹۰۰ کیلومتری که از مرز خارکیف-لوهانسک در شمال شرقی اوکراین، به سمت خرسون در جنوب غربی ادامه دارد، تقویت می‌کردند.

به گفته تحلیلگران نظامی، اوکراین اکنون با خطوط دفاعی پیاپی روسیه روبرو است که در برخی موارد ۳۰ کیلومتر عمق دارد و دارای میادین مین، موانع ضد تانک و شبکه‌های وسیعی از خندق‌ها و پناهگاه‌ها است که با هواپیماهای بدون سرنشین روسی، توپخانه و بالگرد پوشش داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha