۵۰ هیات در اجتماع بزرگ عاشورائیان یزد عزاداری می‌کنند

یزد- ایرنا- مسئول دبیرخانه بین‌المللی "یزد، حسینیه ایران" از برگزاری اجتماع بزرگ عاشوراییان در هفتم محرم الحرام امسال در یزد خبر داد و گفت: ۵۰ هیات از سراسر استان در این اجتماع بزرگ به عزاداری می‌پردازند.

سید حسن حسینی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله این هیات‌ها می‌توان به کوچه بیوک، باغ گندم، فهادان، حبه نبات، علقمه امامشهر، نینوای صفاییه، پنبه کاران، جنت آباد، فرات، آزادشهر، آبشور، ۱۴ معصوم امامشهر، مهدیه شاهدیه، حسینیه منشاد، امامزاده جعفر(ع)، مریم آباد و نعیم آباد اشاره کرد.

وی با تسلیت ماه محرم حسینی ادامه داد: هر سال در ایام محرم و در هفتمین روز از عزای حسینی، اجتماع بزرگ عاشوراییان در یزد برگزار که نقش مهمی در زنده نگه داشتن قیام حضرت امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا دارد و باید هر سال پرشور انجام شود.

این مسئول بیان کرد: تجمع عاشوراییان یزد حسینیه ایران، در روز سه‌شنبه سوم مردادماه جاری مصادف با هفتم ماه محرم از ساعت ۱۷:۳۰ در حسینیه امیرچقماق با حضور دستجات و هیات‌های عزاداری و مشارکت گسترده آحاد مردم و خانواده‌ها برگزار می‌شود.

حسینی یادآور شد: این تجمع بزرگ و پرشور حسینی امسال به صورت استانی در حسینیه امیرچقماق برگزار می‌شود و امیدواریم با این گردهمایی بزرگ بتوانیم لقب «حسینیه ایران» را برای یزد به منصه ظهور برسانیم که همکاری همگان نیاز است.

۵۰ هیات در اجتماع بزرگ عاشورائیان یزد عزاداری می‌کنند

وی بیان کرد: یکی از اهداف دبیرخانه یزد حسینیه ایران، احیای رسوم قدیمی است که از آن جمله می‌توان به دسته «سقا» اشاره کرد که کودکان ۶ تا ۱۲ سال به این منظور برای اجرای مراسم ویژه خود قبل از گردهمایی بزرگ عاشوراییان آماده شده‌اند.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد، حسینیه ایران گفت: ۳۵ هیات عزاداری نیز پذیرایی از عزاداران حسینی را در محل برگزاری این گردهمایی بزرگ بر عهده دارند و امیدواریم امسال با همراهی خیل سوگواران و مردم مراسم بسیار باشکوه در یزد برگزار شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha