تراکنش ۲۰۰ میلیارد ریالی طرح ملی کالابرگ الکترونیک در استان ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به استقبال مردم استان از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی، گفت: تراکنش ۲۰۰ میلیارد ریالی اجرای این طرح در استان از ابتدای شروع آن تاکنون ثبت شده است.

نورالدین الیاسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ۳۱ تیرماه با اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک، سه دهک اول درآمدی در صورت خرید ۲ میلیون ریال از اعتبار یارانه چهار میلیون ریالی معادل ۵۰ درصد خانوارها از افزایش اعتبار بدون سقف برخوردار می شود.

وی تصریح کرد: شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، گوشت مرغ، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند و شکر و ماست پرچرب، ۱۱ قلم کالایی هستند که در قالب این طرح به صورت کالابرگی قابلیت توزیع دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به اینکه استقبال مردم از طرح کالابرگ الکترونیک بسیار خوب بوده است، تاکید کرد: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال طی اجرای این طرح در استان تراکنش انجام شده که سهم خریدار بیش از ۱۱۶ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده از محل یارانه نزدیک به ۸۴ میلیارد ریال بوده است.

الیاسی اضافه کرد: تاکنون در طرح ملی کالابرگ الکترونیک بیش از ۲۴ هزار و ۷۹۳ تراکنش از طریق دستگاه های کارتخوان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۱۲ شهرستان، ۲۷ شهر، ۲۹ بخش و ۵۴ دهستان اجرایی می شود، یادآور شد: تعداد شهرهای فعال در این طرح ۲۷ شهر، همچنین یک هزار و ۲۰ ترمینال (دستگاه های پوز) در استان فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام عنوان کرد: برای اجرای این طرح در استان ۸۴ فروشگاه زنجیره ای و ۸۲۴ فروشگاه خٌرد فعال شده و در مابقی مناطق استان نیز در صورت تمایل فروشگاه ها، این طرح اجرایی می شود.

الیاسی گفت: طبق بررسی های انجام شده در طرح ملی کالابرگ الکترونیک استان ایلام ۷۳۶ فروشگاه دارای تراکنش بوده ضمن اینکه ۱۰ هزار و ۲۲۳ خانوار نیز در این طرح مشارکت کرده اند.

استان ایلام دارای ۶۱۲ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha