۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85178985
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

صنایع دستی محور توسعه نهاوند؛ بافندگان فرش حمایت شوند

همدان-ایرنا- فرماندار نهاوند گفت: فرش دستباف یکی از مهمترین محورهای توسعه و رونق صنایع دستی در این شهرستان است که انتظار داریم حمایت همه جانبه از بافندگان فرش در دستور و اولویت اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سایر متولیان امر باشد.

به گزارش ایرنا، ضرغام احمدوند روز دوشنبه در جمع بافندگان و پشتیبانان فرش شهرستان نهاوند حمایت از بافندگان فرش دست‌باف، پرداخت تسهیلات تامین مواد اولیه و ایجاد مجتمع‌های کارگاهی تولید فرش از مهم‌ترین اولویت‌های دولت برای توسعه و رونق این بخش است.

وی با اشاره به اینکه سیاست های دولت به سمت تقویت صنعت فرش است افزود: توسعه بیمه قالیبافان و ارائه تسهیلات برای تولیدکنندگان فرش دستباف باید به صورت جدی پیگیری و اقدام شود.

فرماندار نهاوند، فرش را یک اثر بی بدیل دانست و افزود: فرش نهوند با طرح و نقش‌های ماندگار و صاحب نام و نشان می تواند با معرفی درست در بازارهای بین المللی خوش بدرخشد.

صنایع دستی محور توسعه نهاوند؛ بافندگان فرش حمایت شوند

احمدوند اظهار داشت: فرش نهاوند قدمت و ریشه شناخته شده ای دارد و تعداد قابل توجهی هم در این حوزه فعالیت دارند که بیشتر آنها هم شاید بیمه نباشند برهمین اساس ضرورت دارد که این شاخص ویژه هنری و صنعت ارز آور را بیش از پیش مورد توجه و از بافندگان این حوزه حمایت کنیم.

وی از متولیان حوزه صنعت فرش از بافنده تا ادارات مربوطه را دارای وظایفی دانست که باید هر دستگاهی نسبت به انجام وظایف خود اهتمام ورزد.

فرماندار نهاوند اجرای یک پایش در حوزه صنعت فرش شهرستان را ضروری دانست که برهمین اساس علاوه بر شناسایی فعالان این حوزه، مشکلات فعالان، بیمه و تخصیص تسهیلات به افراد واجد شرایط هم به درستی انجام شود.

احمدوند افزود: با آسیب شناسی و برنامه ریزی صحیح، جایگاه واقعی فرش نهاوند تثبیت و فعالان این حوزه نیز حمایت تا هدف واقعی در توسعه و ارتقای جایگاه این صنعت محقق شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha