سرنگونی ۱۱ پهپاد اوکراینی بر فراز «کریمه»/ دفع بیش از ده‌ها حمله اوکراین توسط روسیه

تهران-ایرنا- فرماندار منطقه کریمه امروز (دوشنبه) از سرنگونی ۱۱ پهپاد بر فراز این منطقه با استفاده از ابراز جنگ الکترونیک خبر داد. همچنین در پی حمله هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو، روسیه اعلام کرد که اوکراین را مسئول این حمله "تروریستی" می‌داند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی آکسیونوف در تلگرام نوشت: ۱۱ هواپیمای بدون سرنشین دشمن بر فراز کریمه، توسط سامانه‌های پدافند هوایی و ابزار جنگ الکترونیک سرنگون شدند.

وی افزود: یک انبار مهمات در منطقه «ژانکوی» در شبه جزیره کریمه مورد هدف قرار گرفت. یک خانه شخصی نیز در منطقه «کیروفسکی» با برخورد قطعات پهپاد آسیب دیده است.

فرماندار کریمه اطلاعاتی درباره تلفات احتمالی این حمله ارائه نکرد.

در همین حال سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور، ۱۳ تلاش نظامیان اوکراینی برای حمله با هدف بازپس گیری مواضع از دست رفته در دو جهت مختلف در منطقه‌های «سواتوو» و «کراسنی لیمان» را دفع کرد.

سخنگوی وزارت دفاع افزود که بیش از ۴۰ نظامی اوکراینی نیز تسلیم شدند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: پس از آنکه شهردار مسکو اعلام کرد که حدود ساعت چهار صبح به وقت محلی حمله پهپادی علیه ۲ ساختمان غیرمسکونی رخ داده؛ وزارت دفاع روسیه، اوکراین را متهم به این حمله پهپادی "تروریستی" به مسکو کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بامداد دوشنبه حمله پهپادی اوکراین در مسکو پایتخت این کشور خنثی شد. در نتیجه خنثی شدن این حمله رژیم کی‌یف هیچ تلفاتی رخ نداد.

همچنین ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که حمله پهپادی روز دوشنبه به مسکو یک "اقدام تروریستی بین المللی" بود.

وادیم آستافیف سخنگوی گروه جنگی جنوب روسیه امروز به خبرگزاری «تاس» گفت: یگان‌های گروه نبرد جنوب با موفقیت حملات گروه‌های اوکراینی را در جهت‌های لیسیچانسک (Lisichansk) و الکساندر-کالینوو (Aleksandro-Kalinovo) دفع کردند.

اوکراین ضدحمله خود را که چند بار به تعویق انداخت، سرانجام در اوایل ماه ژوئن (خرداد) آغاز کرد.

پیشتر تارنمای خبری «سی ان بی سی» نوشت: جریان ضدحمله اوکراین کندتر از آنچه بسیاری انتظار داشتند، پیش می‌رود و تحلیلگران نظامی هشدار می‌دهند که به زودی فرصت‌ها برای شکستن خطوط دفاعی روسیه و دستیابی به خاک [تحت تصرف این کشور] از بین می‌رود.

در حالی که مقام های اوکراینی کوتاهی غرب از ارائه به موقع جنگده‌های اف-۱۶ را دلیل اصلی ناکامی ضدحمله این کشور می‌دانند اما اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی آمریکا پیشتر از میادین مین و آتش سنگین ارتش روسیه به عنوان دلیل اصلی ناکامی این ضدحمله یاد کرد و گفت که ضدحمله اوکراین در این میادین به گِل نشسته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha