۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85179098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تحصیل می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۷۴ دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۵۰ دانشجو در حال تحصیل هستند.

علیرضا عبدانی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:اولین دانشجوی خارجی در این دانشگاه از سال ۹۸ با آغاز به کار واحد مدیریت امور بین الملل پذیرش شد و این روند تا به اکنون سیر صعودی داشته است.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجوی غیر ایرانی نیازمند ایجاد ظرفیت های لازم است، اضافه کرد: این واحد دانشگاهی به لحاظ وسعت فیزیکی و ظرفیت‌های علمی مناسب ۴۷۶ عضو هیات علمی با مجموع ۹ دانشکده، هفت معاونت و حدود پنج هزار دانشجو دارد که نشان دهنده توانمندی های این بخش است.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون دانشجویان غیر ایرانی این واحد دانشگاهی از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و بلژیک برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و تخصص زنان مشغول به تحصیل هستند.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یکی از رویکردهای مهم این واحد دانشگاهی را جذب بیشتر دانشجویان خارجی عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی ها در سال تحصیلی جدید ۳۰ تا ۴۰ دانشجو اغلب از کشورهای هندوستان و پاکستان جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه در طول سه سال دوران کرونایی در جذب دانشجویان غیر ایرانی عملکرد ضعیفی داشتیم، اظهار داشت: طی چند ماه گذشته با اقدامات انجام گرفته شاکله امور بین الملل دانشگاه تغییر یافته و قدم های جدیتری در این زمینه برداشته شده است.

عبدانی پور عضویت امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان در شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، برگزاری آزمون مهارت سام فا و تاسیس دفتر خدمات کنسولی را از اقدامات مهم در این حوزه ذکر کرد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر دانشجویان غیر ایرانی در دانشکده مستقل پردیس خودگردان تحصیل می کنند و امکانات و تجهیزات بسیار خوبی نیز برای آنها ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha