۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85179151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ موکب شهرستان کرخه آماده پذیرایی از زائران اربعین هستند

دزفول – ایرنا – فرماندار شهرستان کرخه گفت: ۷۰ موکب، سه آموزشگاه و ۲۰ فضای خوابگاهی در شهرستان کرخه آماده پذیرایی و اسکان از زائران اربعین حسینی هستند.

محسن ستاری فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرستان کرخه در چهارراه عبوری زائران اربعین حسینی به مرزهای شلمچه و چذابه است، افزود: تمام زائرانی که از شمال خوزستان وارد استان می‌شوند برای حضور در مرزهای شلمچه و یا چذابه باید از این شهرستان عبور کنند.

وی با بیان اینکه بهبود مسیرهای تردد زائران از ماه‌ها قبل در شهرستان کرخه آغاز شده است، ادامه داد: تمام ظرفیت شهرستان برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی پای کار آمده و تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

فرماندار شهرستان کرخه گفت: مردم ولایتمدار و حسینی شهرستان کرخه برای اسکان زائران در منازل خود همچون سال‌های گذشته در میدان حضور دارند ضمن اینکه در کنار این ظرفیت مردمی سه مدرسه نیز برای اسکان زائران در این شهرستان تعیین شده است.

وی با اشاره به وجود ۷۰ موکب شناسنامه دار در کرخه افزود: نشست‌های هماهنگی با موکب داران شهرستان برگزار و مطالبه‌ها و مسایل مطرح شده توسط آنها برای بهبود خدمت رسانی به زائران در دستور کار قرار گرفته است.

ستاری فر اظهارکرد: موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان کرخه موجب شده تا این شهرستان با آغاز راهپیمایی اربعین میزبان حدود ۲ میلیون نفر باشد که کمک به موکب‌ها برای ارتقای خدمت رسانی به زائران با استفاده از ظرفیت‌های استان در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، ۸۰ آموزشگاه و ۵۰۴ کلاس درس در استان برای اسکان زائران اربعین حسینی در قالب طرح " اسکان زوار اربعینی" در مسیرهای تردد زائران در نظر گرفته شده است.

مدارس درنظر گرفته شده در مسیر ترد زائران، ورودی‌های استان و نزدیک به مرزهای چذابه و شلمچه هستند.

۲ مرز چذابه و شلمچه در خوزستان از مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی در کشور هستند که هر ساله در مراسم باشکوه اربعین حسینی از هزاران زائر عتبات عالیات پذیرایی می‌کنند.

طبق اعلام معاون عمرانی استاندار خوزستان، امسال ارائه خدمات به زائران در تمام طول مسیر طریق الحسین (مبادی ورودی استان تا مرزهای چذابه و شلمچه) انجام می‌شود.

شهرستان کرخه به مرکزیت شهر الوان دارای حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان، ۲ بخش مرکزی و شاوور،۲ شهر الوان و شاوور و حدود ۱۰۰ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha