مشکل کم آبی ۱۱ روستای شهرستان کرمانشاه برطرف شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد: مشکل کم‌آبی و افت فشار مجتمع ۱۱ روستایی «ده قاسم» از توابع بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه برطرف شد.

«رضا داودی» روز دوشنبه به ایرنا افزود: باتوجه به اطلاع رسانی اهالی روستای ده قاسم، مبنی بر افت فشار و کم آبی این مجتمع ۱۱روستایی برای رفع این مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کارشناسی های تخصصی توسط پرسنل و مدیریت آبفا شهرستان کرمانشاه بعمل آمد.

وی اضافه کرد: پس از هم فکری و پیشنهاد اهالی روستا مبنی بر استفاده از یک حلقه چاه عمیق دولتی در حد فاصل‌ روستای «تنور دول» و «ویس احمد»، کارشناسان شرکت آبفا استان با در نظر گرفتن محدودیت تأمین زمین محل حفر چاه جدید، طولانی بودن عملیات اجرایی حفر چاه و تجهیز با پیگیری‌های فراوان و با وجود داشتن معارض اجتماعی، مجوز بهره برداری را از چاه موردنظر از مدیریت منابع آب اخذ کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار کرد: با انجام آزمایش‌های متعدد و کلرزنی موردنیاز با اجرای ۲۰۰ متر لوله گذاری و اتصال آن به شبکه آب شرب روستاهای مجتمع ده قاسم مشکلات کم‌آبی ساکنین این منطقه مرتفع شد.

وی در پایان عنوان کرد: این عملیات اجرایی باعث رفع افت فشار آب و بهره مندی کامل روستاهای تنور دول، تازه آباد مورچی، ویس احمد و پتی آباد از نعمت خدادادی آب شرب سالم شد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha