فعالان عرصه موسیقی هتک حرمت به ساحت قرآن کریم را محکوم کردند

تهران- ایرنا- جمعی از هنرمندان موسیقی، مؤسسات فرهنگی هنری عرصه موسیقی، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، شعب استانی انجمن و دفتر سرود هتک حرمت به ساحت قرآن کریم را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از هنرمندان موسیقی، موسسات فرهنگی هنری عرصه موسیقی، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، شعب استانی انجمن و دفتر سرود، ضمن اعلام انزجار خود از اقدام غیرمسئولانه در هتک‌ حرمت به مصحف شریف قرآن در کشورهای سوئد و دانمارک، با انتشار بیانیه‌ای مشترک این عمل ننگین را محکوم کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است: «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (سوره مبارکه صف،آیه ۸) می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هاشان خاموش سازند و خداوند تمام کننده‌ نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید.

تابش پُرفروغ کلام نور بر سعادت انسان، روزافزون است و تنها مُشرکانی آن را کتمان می‌کنند که همزیستی مسالمت‌آمیز جوامع بشری را تاب ندارند. قرآن‌ کریم به منزله‌ راهنمایی سترگ و تغییرناپذیر همواره چراغ راه هدایت بوده و تمامی ادیان آسمانی بی‌نیاز از نور دلالت نبوده‌اند.

قرآن‌سوزی همانا، فرو رفتن در چاه ظلمانی نفس است و کسانی که چنین ستیزه‌جو نمایان می‌شوند، خورشیدِ یگانه و رسولان آن را تاب پذیرش ندارند.

جمعی از هنرمندان موسیقی، موسسات فرهنگی هنری عرصه موسیقی، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، شعب استانی انجمن و دفتر سرود، ضمن اعلام انزجار خود از اقدام غیرمسئولانه در هتک‌ حرمت به مصحف شریف قرآن، این عمل ننگین را محکوم می‌کنند.

به‌ امید آنکه روزی همه‌ انسان‌های جهان زیر پرچم ادیان الهی در احترام و آرامش باشند و کوردلان و زندیقان، خود را در تابش یگانه‌ی کلام‌ الله قرار دهند.»

بیانیه مراکز آموزش‌های فرهنگی و هنری در پی هتک حرمت قرآن

همچنین در پی اهانت به قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک، جمعی از مراکز آموزش های فرهنگی و هنری شامل آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا و مراکز مهارتی با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

متن این پیام به شرح زیر است: «قرآن معجزه جاویدان پیامبر مهربانی‌ها (ص) و منبع الهام بخش صلح و مهر و دوستی است و در طول قرون متمادی مایه انسجام و وحدت ابنای بشر بوده است.

اینکه معجزه پیامبر ختمی مرتبت (ص) کتاب است و اولین آیه نازل شده نیز با کلمه بخوان شروع می‌شود، خود یک نشان و نماد بزرگ است از توجه و رویکرد ارزشمند دین مبین اسلام به خواندن و کتاب که در واقع درون مایه اصلی فرهنگ و هویت است. بنابراین اسلام و قرآن یک نگاهِ کاملاً عمیق انسانی و فرهنگی و اندیشه‌ای را ترویج می‌کند و در دوران کنونی تنها راه نجات بشریت بازگشت به قرآن است و بس.

بسی مایه تأسف است که عده‌ای کج اندیش و جاهل این منبع عشق و اندیشه و خرد را درک نمی‌کنند و نمی‌فهمند که با اهانت به قرآن، در واقع به انسانیت و معنویت و اخلاق توهین کرده‌اند. این جاهلان در دریافت حقیقت راه را گم کرده‌اند و در واقع خود را سوزانده‌اند که جایگاه رفیع قرآن سوزاندنی نیست.

دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، فعالان عرصه فرهنگ و هنر در مراکز آموزشی، هنرستان‌های هنرهای زیبا، آموزشگاه‌های آزاد هنری و مراکز مهارتی ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم، عهد و پیمان خود را با این سرچشمه نورانی و منبع لایزال فیض و رحمت تجدید می‌کنیم و خواستار جلوگیری از تکرار اینگونه وقایع تلخ از طریق برخورد قاطع با مسببان این اهانت‌ها هستیم.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha