۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85179215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا: تخلفات مالی بایدن نگران‌کننده است

تهران- ایرنا- رابرت اف. کندی نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، ادعاهای مطرح شده درمورد فساد مالی علیه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را نگران کننده خواند و خواستار انجام تحقیقات در این زمینه شد.

به گزارش ایرنا از روزنامه نیویورک پست، کندی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز، گفت: این مسائل که اکنون درمورد بایدن مطرح می‌شود به اندازه‌ای نگران کننده است که ما واقعا نیاز به تحقیقات واقعی در مورد آن داریم.

رقیب بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها، در توضیح صحبت‌های خود تشریح کرد: منظورم این افشاگری‌ها است جایی که شما شرکت بد نام فاسد «بوریسما» را دارید که گفته می شود ۱۰ میلیون دلار به هانتر بایدن و پدرش پرداخت کرده، اگر این درست باشد، پس واقعاً نگران‌کننده است و باید تحقیقات انجام شود.

چاک گرسلی سناتور جمهوریخواه ایالت آیوا روز پنجشنبه گذشته یک فایل خبرچین اف‌بی‌آی را منتشر کرد که در مورد ادعای رشوه و فساد مالی ۱۰ میلیون دلاری علیه بایدن و پسرش توضیح داده بود. در این فایل میکولا زلوچفسکی مالک شرکت هولدینگ بوریسما ادعا کرده که مجبور شده بهایی را بپردازد.

بر اساس گفته‌ این خبرچین پلیس فدرال، یکی از مدیران شرکت انرژی اوکراینی "بوریسما" اسنادی را در اختیار دارد که ثابت می کند در زمانی که بایدن معاون رئیس جمهوری دولت باراک اوباما بود، ۵ میلیون دلار به این مدیر رشوه پرداخت کرده است. بوریسما در خلال سال‌ های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ برای کسب حمایت معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا برای کنار گذاشتن ویکتور شوکین یک دادستان اوکراینی که مشغول تحقیق درباره فساد مالی این شرکت بود، رشوه پرداخت کرده است.

براساس این گزارش، بوریسما ۵ میلیون دلار نیز به هانتر، پسر رئیس جمهوری فعلی، که در آن زمان با حقوق سالانه یک میلیون دلار در هیات مدیره بوریسما اشتغال داشت، پرداخت کرد. به گفته این مخبر، این نقشه با استفاده از چندین حساب بانکی پنهان نگاه داشته شده بود.

کندی همچنین با بیان اینکه مسئولین اجرای قانون فدرال سیاست زده شده‌اند، ابراز داشت: من فکر می‌کنم این چیزی است که هر آمریکایی باید نگران آن باشد، این آژانس‌های فدرال که فراتر از سیاست استفاده می‌شدند، اکنون تبدیل به ابزار سیاسی شده اند. این یک روند آسیب زننده برای دموکراسی ما است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha