۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85179284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای سه شهرستان خراسان جنوبی در شرایط ناسالم است

۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85179284
هوای سه شهرستان خراسان جنوبی در شرایط ناسالم است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به تداوم وزش باد و خیزش گرد و خاک در منطقه کیفیت هوای شهرستان‌های سرایان، نهبندان و زیرکوه در وضعیت ناسالم است.

اسدالله حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس شاخص لحظه‌ای ایستگاه‌های پایش کیفی هوا (ساعت ۱۱ امروز) نهبندان با شاخص ۱۳۴، سرایان ۱۱۳ و زیرکوه ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

وی بیان کرد: کیفیت هوا در شهرستان بیرجند نیز با شاخص ۷۷ در وضعیت قابل قبول است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی توصیه کرد: گروه‌های حساس و بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

بنابر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی براساس شاخص لحظه‌ای ساعت هشت دیروز (یکشنبه) کیفیت هوای نهبندان با شاخص ۳۶۲ در وضعیت خطرناک و بیرجند با شاخص ۱۰۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر پنج ایستگاه پایش کیفی هوا در این استان فعال است که ۲ ایستگاه در بیرجند و در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه هر کدام یک ایستگاه سنجش وجود دارد.

همزمان با شروع وزش باد شدید از اواسط تیرماه و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه بار دیگر کیفیت هوا در خراسان جنوبی کاهش یافت به طوری که هوای مرکز استان نیز در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره تداوم وزش باد شدید تا خیلی شدید در هفته جاری همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی هشدار سطح زرد صادر و اعلام کرد که طوفان گرد و خاک در مرز شرقی محتمل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha