۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85179608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوگواره احلی من العسل در زنجان برگزار شد

۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبر: 85179608
سوگواره احلی من العسل در زنجان برگزار شد

زنجان - ایرنا - مراسم احلی من العسل روز دوشنبه به یاد شهادت حضرت قاسم بن الحسن (ع) در حسینیه اعظم زنجان با حضور پرشور دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان در این مراسم، گفت: دشمن در راستای کمرنگ کردن جایگاه و ارزش قرآن اقدامات سخیفی را انجام می دهد ولی هرگز به نیات شوم خود دست نمی یابد چون قرآن در قلب های ما جای دارد.

علی اسماعیلی افزود: برخوردی که در برخی از کشورهای اروپایی با کتاب آسمانی مسلمانان انجام شد، نشان داد قرآن کریم نقطه قوت مسلمانان و موجب ضعف و خاری دشمنان است.

این مسوول به شهادت حضرت قاشم (ع) اشاره کرد و گفت: همانطوری که حضرت قاسم (ع) در لشکر ۷۲ نفری امام حسین (ع) توانا بود، نسل جوانان و نوجوانان امروز نیز برای اسلام و اعتقادات مسلمانان لشکر بسیار عظیم و تاثیرگذاری هستند.

وی خاطر نشان کرد: نوجوانان نسل آینده ساز فردا و هر یک از آنها افرادی موفق و توانمند هستند و ذخیره‌ایی برای ایرانی آبادتر و شکوهمندتر محسوب می شوند.

جمله «أحلَی مِنَ العَسَل» یکی از موضوعات مهم در حادثه کربلاست.

حضرت قاسم ابن‌الحسن (ع) در شب عاشورا در گفت‌وگو با عموی بزرگوارشان به بیان برداشت خود در خصوص شهادت می‌پردازد و جمله ارزشمند «أحلَی مِنَ العَسَل» به معنی «مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است» را بیان می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha