آلاینده‌های هوا در استان مرکزی تداوم دارد

اراک - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: آلاینده‌های موجود در هوای این استان، حداقل تا ۲ روز آتی تداوم دارد.

« رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بررسی‌ها حاکی از تداوم جریانات شرقی در بیابان‌های نواحی مرکزی کشور است که موجب تداوم پتانسیل انتقال گردوخاک به استان مرکزی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین به دلیل افزایش سرعت وزش باد در برخی از ساعات بویژه ساعات ظهر تا اوایل شب، احتمال وقوع گرد وخاک محلی در نواحی مستعد استان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بر این اساس طی ۲ روز آینده تداوم کاهش کیفیت هوا و دید افقی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان مرکزی پیش‌بینی شده است.

مرادی اظهار کرد: از روز چهارشنبه هر چند جریانات شرقی و پتانسیل انتقال گردوخاک به استان مرکزی تضعیف می‌شود اما به دلیل ماندگاری ذرات معلق موجود در جو، پدیده غبار در برخی از مناطق استان پیش‌بینی شده و این شرایط تا پایان هفته تداوم دارد.

وی عنوان کرد: بجز این، آسمان استان مرکزی تا پایان هفته جاری صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در ساعات بعدازظهر و ساعاتی از شب در برخی از نقاط همراه با افزایش ابر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: گرمای هوا تا فردا (سه‌شنبه) در استان تداوم دارد اما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا بویژه دمای شبانه مقداری کاهش می‌یابد.

۱۹۴ و سه دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه سال گذشته) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha