۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85179648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات پستی در خراسان جنوبی ۲۰ درصد افزایش یافت

۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبر: 85179648
خدمات پستی در خراسان جنوبی ۲۰ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه حدود ۷۵۰ هزار خدمت پستی توسط پست استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته‌ است.

حسین ظهوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت پست خراسان جنوبی با ۱۹۱ درصد رشد درآمدی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: در چهار ماه گذشته حدود ۴۱۵ هزار خدمت الکترونیک انجام شده که عمده آن مربوط به سرویس الکترونیک، ثبت‌نام، قبول، رهسپاری و توزیع حدود ۴۰۰ هزار لاستیک کویر تایر در سطح کشور است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: ۹۹ فروشگاه اینترنتی در استان فعال هستند که فروش محصولات بومی و صنایع دستی را از طریق سامانه تجارت الکترونیک شرکت ملی پست انجام می‌دهند.

وی افزود: از ابتدای امسال حدود پنج هزار مرسوله خرید اینترنتی به سراسر کشور ارسال و ۴۳ هزار مرسوله خرید اینترنتی وارد استان شده است.

ظهوری اظهار داشت: در زمینه اجرای پروژه ملی GNAF که با توجه به پیشرفت‌های فناوری، نقشه و آدرس را به کدپستی لینک می‌کند، از ابتدای سال جاری هشت روستای استان اطلاعات مکانی کدپستی آنها به‌روز رسانی و پلاک تلفیقی کدپستی و شهرداری نصب شده است.

وی گفت: برای تعداد زیادی اماکن شهری نیز از طریق ثبت درخواست در سامانه "postsam" عملیات به‌روزرسانی اطلاعات و نصب پلاک آبی انجام شده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی افزود: متقاضیان کارت سوخت نیز پس از ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به سایت اصلی پست به نشانی" post.ir"" از فرآیند ارسال کارت آگاه شوند و با توجه به اینکه برخی کارت‌های سوخت در پست موجود است، افراد به سایت اصلی مراجعه کنند و حتما از موجودیت کارت خود، زمان ارسال آن و سایر فرآیندها آگاه شوند.

وی گفت: پست خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در به کارگیری فناوری است و خدمات مبتنی بر فناوری را دنبال می‌کند لذا مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه پست سام با نشانی www.postsam.ir فعالیت‌های پستی خود را انجام دهند.

ظهوری با اشاره به خدمات پستی فعال در خراسان جنوبی افزود: «پیک هوشمند شهری» از جمله این خدمات است که با استفاده از آن نیاز نیست مردم به پست‌ مراجعه داشته باشند بلکه از طریق شماره ۳۱۱۴۰ یا سامانه پست سام می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند و پیک پست با مراجعه به محل، مرسوله را از مشتری دریافت می‌کند.

وی صدور پلاک تلفیقی و کد پستی را از دیگر خدمات این مجموعه ذکر کرد و گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه پست سام درخواست پلاک تلفیقی بدهند و نصب این پلاک بانک اطلاعاتی مکانی کامل را تشکیل می‌دهد که بهره‌برداری آن در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha