۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85179802
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر ایران: تهران توجه خاصی به تحکیم روابط اقتصادی با اسلام‌آباد دارد

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار با وزیر دارایی و همچنین دستیار ویژه نخست وزیر این کشور اعلام کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به همسایگان از جمله تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان دارد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، سناتور محمد اسحاق دار وزیر امور دارایی پاکستان امروز در اسلام‌آباد پذیرای رضا امیری مقدم سفیر ایران بود.

وزارت دارایی پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین درباره تقویت روابط دوجانبه و افزایش حجم تجارت دوجانبه از طریق مبادلات تهاتری و گشایش بازارچه‌های بیشتر مرزی گفت‌وگو کردند.

سناتور اسحاق دار با آرزوی موفقیت برای سفیر ایران در ماموریت جدید خود در پاکستان، اظهار داشت: دو کشور همسایه و برادر از قرابت‌های بسیار نزدیک تاریخی و فرهنگی برخوردار هستند.

وی تاکید کرد که پاکستان برای روابط نزدیک خود با ایران اهمیت بسیاری قائل است و دولت فعلی در اسلام‌آباد مصمم به تحکیم همکاری‌های دوجانبه با تهران در تمامی زمینه‌ها به ویژه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی است.

سفیر ایران نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه‌های خود برای پیگیری‌ توافقات دو کشور برای افزایش همکاری‌های متقابل به ویژه کمک به افزایش مبادلات تجاری دو کشور، از اهتمام دولت پاکستان برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

سفیر ایران: تهران توجه خاصی به تحکیم روابط اقتصادی با اسلام‌آباد دارد

امیری مقدم با تشریح فرصت‌های بالقوه ایران در حوزه انرژی و سرمایه‌گذاری افزود که دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به روابط با همسایگان به ویژه پاکستان دارد و از تقویت همکاری‌های دوجانبه اقتصادی حمایت می‌کند.

سفیر ایران همچنین در دیدار امروز با طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه و وضعیت منطقه را بررسی کردند. دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان بر عزم قوی دولت این کشور برای توسعه روابط با ایران تاکید کرد.

شایان ذکر است که امسال حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان برای اولین بار از ۲ میلیارد دلار عبور کرد و پیش بینی می‌شود با عزم مقام‌های بلندپایه دو کشور برای افزایش همکاری‌های تجاری به ویژه کمک به تسهیل و روان‌سازی تجارت مرزی در آینده نیز حجم تجارت دوجانبه به رقم ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

تاکنون ۲ بازارچه مرزی پیشین-مند و ریمدان-گبد از مجموع شش بازارچه‌ای که ساخت آن در دستور کار جمهوری اسلامی ایران و پاکستان قرار دارد، به بهره‌برداری رسیده است.

نخستین بازارچه مرزی ایران در پیشین سیستان و بلوچستان با پاکستان و همچنین طرح انتقال برق پولان-گبد روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت امسال توسط آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha