عزاداران حسینی پلیس را در تامین امنیت یاری دهند

خرم‌آباد - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی لرستان از عزاداران و هیات های مختلف خواست که پلیس را در تامین امنیت و نظم بخشیدن در ایام حزن انگیز ماه محرم یاری دهند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سرهنگ "سعید بارانی" به مناسبت ایام محرم الحرام افزود: همزمان با ایام ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور جلوگیری ازهرگونه آلودگی صوتی توسط هیات مذهبی عزادار به خصوص هنگام شب مراعات حال سالمندان و بیماران شود.

وی اظهار داشت: همچنین از جابه جایی عزاداران در نقاط مختلف شهر و خارج از شهر با وسایل نقلیه باربری همچون کامیون و کمپرسی خودداری شود.

وی ادامه داد: استفاده از آلات و ادوات موسیقی غیرمتعارف ممنوع است و هیات ها می توانند فقط از طبل و سنج استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در چنین ایامی افرادی اقدام به جمع آوری نذورات نقدی در میان هیات عزاداری می نمایند، لذا به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده لازم است مسولان هیات نسبت به شناسایی افراد اقدام و در صورت مشکوک بودن موارد را به پلیس اعلام کند.

بارانی گفت: در هنگام ورود یک هیات عزاداری به مکان سرپوشیده به منظور جلوگیری و هرگونه سوء استفاده برخی افراد مسوولان و هیات امناء مساجد تدابیر ویژه ای را اتخاذ نمایند تا مزاحمتی برای مردم بوجود نیاید و موارد خاص را با تلفن ۱۱۰ درمیان بگذارند.

وی افزود: در زمان اجرا و برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا مسوولان هیات تلاش نمایند تمامی عزاداران را به داخل مکان هدایت و از تجمع آنان در مقابل درب و خیابان و کوچه های اطراف به منظور عدم هرگونه سوء استفاده مزاحمین اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اقداماتی از قبیل قمه زنی و استفاده از زنجیرهای تیغ دار در شرع مقدس اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است هیات های عزاداری نیز به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی از شهروندان خواست هنگام ترک منزل و یا پارک خودرو برای حضور در مراسم های عزاداری نکات حفاظتی لازم را به منظور پیشگیری از سرقت مد نظر قرار داده و نهایت همکاری را با ماموران انتظامی به عمل آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha