همایش عزاداری سیدالشهدا (ره) از نگاه امام خمینی در کراچی پاکستان برگزار شد

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با دهه اول محرم همایش عزاداری امام حسین (ع) از نگاه امام خمینی (ره) با حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی و شماری از علمای پاکستانی در شهر «کراچی» برگزار شد.

به گزارش دوشنبه شب خبرنگار ایرنا، گردهمایی باشکوه اندیشمندان و شخصیت‌های مذهبی شیعه پاکستان همزمان با سفر یادگار امام راحل حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان برگزار شد. در این مراسم برخی از چهره‌های برجسته پاکستان و همچنین حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی شرکت کردند.

این همایش در دانشگاه امام خمینی (ره) کراچی برگزار شد و سخنرانان بر اهمیت ترویج سیره اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه تبیین اهداف قیام امام حسین علیه السلام در میان جوامع اسلامی و آشنایی نسل جوان جهان اسلام با آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با ابراز خرسندی از دوستی و صمیمیت درمیان دو ملت ایران و پاکستان، گفت: ملت انقلابی پاکستان همواره از آرمان‌های رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و اندیشه‌های ایشان را منبع الهامی برای خود و رستگاری دیگر ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان می‌دانند.

وی با تاکید بر خدمات ارزنده امام راحل در تقویت یکپارچگی جهان اسلام و مبارزه با توطئه‌های استکباری جهانی علیه اسلام و عقاید مسلمانان، تکرار حوادث شیطانی سوزاندن قرآن کریم در اروپا را محکوم کرد.

حجت الاسلام سید حسن خمینی اظهار داشت: هتاکان به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان هر روز مرتکب جنایت شیطانی علیه عقیده و باورهای مقدس مسلمانان جهان می‌شوند و راه مقابله با این توطئه در گروی وحدت و یکصدایی عالم اسلام است، موضوعی که امام خمینی(ره) در حیات بابرکت خودشان همواره آن را برجسته کردند.

همایش عزاداری سیدالشهدا (ره) از نگاه امام خمینی در کراچی پاکستان برگزار شد

یادگار امام ضمن توصیه به خواندن دقیق پیام روز شنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، توجه به هشدار عالمان و دستورات امام خمینی (ره) را باعث شناخت شرایط امروز دانست و اظهار داشت: او بود که می گفت باید به اتکا به فقه، اجتهاد جدید کرد. نباید گرفتار جنگ‌های فرقه‌ای شد و یک لحظه از دشمنی دشمنان غافل بود.

وی افزود: امام یک عالم، فقیه، عارف و فیلسوف اسلام شناس بودند و در کنار این ویژگی شجاعت حضرت امام مسیر ملت ایران را برای انقلاب هموار کرد.

حجت الاسلام حسن خمینی با سرزنش تبانی استکباری جهانی، دولت‌های غربی و رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه اسلام، گفت: حساسیت زدایی از داستان صهیونیستی و اسرائیل یک اشتباه بزرگ است. امام فرمودندکه اسرائیل یک غده سرطانی است. امروز متوجه می شویم که این حرف چقدر درست بود. این سرطان متاسفانه به برخی از حاکمان منطقه سرایت کرده است‌ اما باید با تیغ به جنگ سرطان رفت.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در طول سفر خود با پاکستان از برخی از مراکز علوم اسلامی بازدید و با شخصیت‌های مذهبی و دینی شهر کراچی دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha