فرماندار ویژه شاهرود: عملکرد مدیران در شورای اطلاع‌رسانی ارزیابی می‌شود

شاهرود - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود از تشکیل شورای اطلاع رسانی با هدف امید آفرینی در جامعه خبر داد و گفت: عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادها در این شورا ارزیابی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب جلالی دوشنبه شب در نخستین نشست شورای اطلاع رسانی شهرستان شاهرود افزود: این شورا به منظور امیدآفرینی و تقویت اطلاع‌رسانی به مردم با حضور فعالان رسمی و شناسنامه‌دار خبری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه نشست‌های این شورا با حضور نیمی از اعضا دستکم ۲ بار در هرماه تشکیل می‌شود، ابراز کرد: تصمیمات در این شورا با رای به علاوه نیمی از اعضا تصویب و طی گزارشی به دبیرخانه استان ارسال می‌شود.

فرماندار ویژه شاهرود ادامه داد: یکی از معیارهای ارزیابی مدیران، تعامل آنها با رسانه‌ها و عملکرد روابط عمومی‌ها است.

جلالی تصریح کرد: موضوع شکایت مسوولان دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌ها ابتدا به دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان ارسال شده و پس از تایید آن اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای مصوبات شورای اطلاع‌رسانی برای همه بخشداری، شهرداری و دهیاری‌های تابعه الزامی است، اظهار کرد: هماهنگی و اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت در شهرستان بر عهده دبیرخانه این شورا است.

فرماندار ویژه شاهرود ادامه داد: انعکاس فعالیت‌های مجموعه مدیریتی شهرستان به مردم، برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران و روابط عمومی‌ اداره‌ها و پیگیری اجرایی شدن مصوبات شورا از دیگر وظایف دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی است.

جلالی با بیان اینکه باید ارتباط مسوولان اداره‌ها با رسانه‌ها در شهرستان تقویت شود، ابراز کرد: ظرفیت‌های ارزشمند و قابل احترامی در حوزه رسانه در کشور وجود دارد اما طی چند سال گذشته تبادل اخبار با ایجاد شبکه اجتماعی متعدد تغییر یافته که به موازات آن چالش‌های جدیدی برای مردم به وجود آمده است.

حوزه خبر در پویایی و تحول جامعه نقش بسزایی دارد
وی با اشاره به اینکه حوزه خبر و اطلاع‌رسانی می‌تواند در جامعه تحول و پویایی ایجاد کند، ابراز کرد: استفاده نادرست از رسانه در برخی موارد نیز جنبه بازدارنده داشته و در مسیر توسعه کشور مانع ایجاد کرده است.

فرماندار ویژه شاهرود ادامه داد: برخی افراد بدون شناسنامه خبری در سایت‌ها و صفحه‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی شهرستان با حرکت‌های ناشایست و بداخلاقی قصد ایجاد ناامیدی در جامعه دارند.

جلالی با بیان اینکه انتظار مردم دسترسی به اخبار، اطلاعات درست و معتبر از سوی خبرنگاران است، ابراز کرد: ساماندهی و شناسنامه دار کردن فعالان عرصه فضای مجازی شهرستان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات در اسفندماه به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای امسال است، گفت: برگزاری این رویداد نیازمند همکاری، همراهی و همفکری خبرنگاران شهرستان است.

فرماندار ویژه شاهرود به سالروز شهادت «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اشاره کرد و افزود: این حادثه تروریستی با شهادت کریم حیدریان از شاهرود و هفت نفر دیگر همراه بود.

جلالی از تلاش هیات‌های عزاداری به ویژه موکب‌داران به جهت برگزاری آیین‌های مذهبی قدردانی کرد و افزود: اقدام‌های شایسته مذهبی در طول سال‌ها با استفاده از ظرفیت مردمی در این شهرستان انجام شده است.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha