۲ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۰
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85179936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه‌های کارگری رژیم صهیونیستی تهدید به اعتصاب کرد

تهران- ایرنا- اتحادیه‌های کارگری رژیم صهیونیستی تهدید به اعتصاب عمومی و فلج کننده کرد.

به گزارش ایرنا از روسیاالیوم، «ارنون بار داوید» رئیس اتحادیه‌های کارگری رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه گفت: با مسئولان اتحادیه‌ها برای بررسی اعتصاب عمومی در اعتراض به تصویب لایحه تغییرات قضایی جلسه خواهم داشت.

داوید افزود: پارلمان امروز بخش اصلی و جنجال آفرین تغییرات قضایی یعنی قانون «لغو برهان معقولیت» را تصویب کرد.

وی اضافه کرد: از این لحظه به بعد هرگونه اقدام یکجانبه درباره تغییرات قضایی، پیامدهای جبران ناپذیری دارد و یا این کار با توافق فراگیر به پیش می‌رود و یا متوقف می‌شود.

داوید گفت: با مسئولان اتحادیه کارگران «هیستادروت» برای اعلام یک نبرد کارگری فراگیر دیدار می‌کنم و اگر نیاز باشد این نبرد آغاز می‌شود و تا قفل شدن کامل اقتصاد ادامه می‌یابد.

وی پیشتر تلاش کرده بود میان کابینه و مخالفان آن برای دستیابی به یک توافق میانجیگری کند و گفته بود: اختلافات بسیار ساده و کوچک هستند ولی تلاش‌ها برای میانجیگری به خاطر هواهای سیاسی شکست خورد.

کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی عصر امروز دوشنبه در قرائت‌های دوم و سوم پیش نویس قانون لغو برهان معقولیت را در سایه اعتراض گسترده مخالفان و خروج سران اپوزیسون از سالن کنست به نشانه اعتراض تصویب کرد.

کنست امروز در طول جلسه طولانی خود با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف با این پیش نویس به تشنج کشیده شد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این قانون درحالی صورت گرفته که معترضان به لایحه تغییرات قضایی در خیابان های اطراف کنست درحال تظاهرات هستند.

منابع خبری گزارش دادند که در پی تصویب این پیش نویس، بورس رژیم صهیونیستی به شدت سقوط کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha