۲ مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت خدمات ناباروری ارائه می‌دهند

مهاباد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: ۲ مرکز ارائه خدمات تشخیص و درمانی طرف قرار داد بیمه سلامت در سطح استان خدمات ناباروری را در اختیار زوجین نابارور قرار می‌دهند.

فریده جعفری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای ارتقای حوزه بهداشت و درمان و از طرف بیمه سلامت هم اکنون قرارداد با ۲ مرکز خدمات ناباوری با هدف کمک به امر فرزندآوری و تحت پوشش قراردادن زوجین منعقد شده و خدمات نابارور ارایه می‌دهند.

وی با اشاره به هزینه های قابل توجه درمان ناباروری ادامه داد: در قالب این قرار داد، ۶ کد دارو و درمان ناباروری که جز اصلی ترین خدمات این حوزه هم است تحت پوشش بیمه قرار گرفته که حدود ۹۰ درصد هزینه‌ها افراد مراجعه کنند را پوشش خواهد داد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت این استان تحت پوشش صندوق همگانی بیمه سلامت هستند، گفت: ۱۰۷ بیماری جز بیماران خاص و صعب‌العلاج هم دسته بندی شده و استانداردهای بالینی لازم را اخذ کردند و اکنون ۵۱ نوع بیماری نیز کدهای درمانی دریافت کرده‌اند.

جعفری اظهار کرد: با هدف افراد تحت پوشش بهزیستی و معلولان هم در حال حاضر ۹۰ دفترکار و مطب درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت بیش از ۵۹ کد خدمات درمانی از جمله گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، کاردرمانی و ارتوپدی با تحت پوشش قراردادن ۷۰ درصد هزینه های بخش آزاد خدمات ارایه می‌دهند.

وی یادآور شد: همچنین بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و دهک های اول تا سوم جامعه نیز می‌توانند از خدمات این صندوق و بیمه سلامت در بحث دریافت بیمه نامه و فرانشیز در مطب‌ها و بیمارستان‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان بیمه سلامت ایران از ۱۰ سال گذشته رسما فعالیت خود را آغاز کرد و ماموریت یافت انجام اقدامات لازم را به منظور تمرکز کلیه امور بیمه سلامت در سازمان از طریق تجمیع سریع بخشهای بیمه های درمانی کلیه صندوق های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۵ قانون محاسبات عمومی کشور با رعایت مفاد ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه اساسنامه سازمان به انجام رساند.

آذربایجان‌غربی، طبق آخرین سرشماری بیش از سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha