۳ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85180113
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال پاکستان از برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی حوادث مکرر توهین به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را به شدت محکوم و استقبال دولت پاکستان از برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه اعضای سازمان همکاری اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، بلاول بوتو زرداری امروز طی گفت‌وگوی تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری وی را در جریان رایزنی‌های اخیر خود با همتایان از کشورهای مختلف از جمله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

زرداری تکرار حوادث تاسف برانگیز اهانت به قرآن کریم در اروپا را محکوم کرد و گفت: این اقدامات ناپسند نقض صریح حقوق بین‌الملل است و پارلمان پاکستان در محکومیت آن قطعنامه‌ای در جلسه مشترک اخیر خود تصویب و روز ملی تکریم قرآن را در سراسر پاکستان برگزار کرد که بیانگر آرمان‌های مردمی برای پاسداری از قرآن می‌باشد.

وزیر خارجه پاکستان همچنین از تصمیم سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری نشست اضطراری وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان استقبال کرد.

وی اطمینان داد که پاکستان آماده است تا فعالانه در تمام ابتکارات سازمان همکاری اسلامی برای جلوگیری از موج مذموم اسلام هراسی مشارکت کند.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از تلاش های پاکستان برای مبارزه و مقابله با اسلام هراسی و از نقش این‌ کشور برای پرداختن به پدیده اسلام هراسی در سازمان ملل قدردانی کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه گذشته در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، ضمن اظهار تاسف شدید و محکومیت اقدام موهن و تحریک کننده اخیر در سوئد پیشنهاد کرد در واکنش به این اقدام اهانت آمیز، نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت ممکن برای رسیدگی به این موضوع مهم برگزار شود.

امیرعبداللهیان همچنین روز شنبه با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ پاکستان تلفنی گفت‌وگو کرد و طرفین ضمن محکوم ساختن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و اخیراً در دانمارک، تاکیدکردند: آزادی بیان نباید سایر آزادی‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد و این دست از اقدامات با منزلت انسانی و حقوق بشر در تضاد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha