۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85180119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاخ سفید: از حملات اوکراین در داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم

تهران-ایرنا- کاخ سفید پس از حمله دو پهپاد اوکراینی به ساختمان‌های مسکو در روز گذشته ادعا کرد که از حملات اوکراین در داخل خاک روسیه حمایت نمی‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: به طور کلی، ما از حملات [اوکراین] در داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم.

در پی حمله روز گذشته‌ی اوکراین به مسکو، روسیه تصمیم به انجام اقدامات تلافی جویانه سختی علیه اوکراین گرفت و این دو حمله پهپادی، از جمله حمله نزدیک به مقر وزارت دفاع را یک "اقدام وقیحانه تروریستی" خواند.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد اوکراینی ادعا کرده که حملات بیشتری صورت می‌گیرد.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: این جنگی است که روسیه آن را آغاز کرد. این جنگ آنهاست.

در همین حال، کی‌یف روز دوشنبه مدعی شد که حمله هواپیمای بدون سرنشین روسیه، انبارهای غلات اوکراین در رودخانه دانوب را ویران کرد و در پی این حادثه هفت نفر زخمی شدند.

کرملین اعلام کرد به "عملیات نظامی ویژه" خود در اوکراین ادامه خواهد داد.

همچنین روز گذشته، وزارت دفاع روسیه از حمله شبانه ۱۷ هواپیمای بدون سرنشین به شبه جزیره کریمه خبر داد. فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که یک انبار مهمات مورد حمله قرار گرفته و یک ساختمان مسکونی نیز آسیب دیده است.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، حمله پهپادی اوکراین در بامداد روز دوشنبه (۲ مرداد) به مسکو با استفاده از جنگ‌افزارهای الکترونیکی خنثی شد.

این وزارتخانه اعلام کرد که در نتیجه خنثی شدن این حمله رژیم کی‌یف هیچ تلفاتی رخ نداد.

روز گذشته، پس از آنکه شهردار مسکو اعلام کرد که حمله پهپادی علیه ۲ ساختمان غیرمسکونی رخ داده؛ وزارت دفاع روسیه، اوکراین را متهم به این حمله پهپادی "تروریستی" به مسکو کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که حمله پهپادی روز دوشنبه به مسکو یک "اقدام تروریستی بین المللی" بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha