«نشان ارادت» سیدالشهدا بر گردن قوی‌ترین پسر جهان +فیلم

ساری- ایرنا- مازندران به عنوان خاستگاه نخستین حکومت علوی، مردمی دلداده و شیدا نسبت به اهل بیت (ع) دارد و ورزشکاران نامی این استان از جمله «علیرضا یوسفی» قهرمان وزنه برداری جوانان جهان هر ساله به همراه آحاد مردم در عزاداری امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین های عزاداری ماه محرم در نقاط مختلف استان مازندران تا حدودی مشابه است و در هر منطقه این آیین ها در تلفیق با فرهنگ بومی و محلی رنگ و بوی خاصی به خود می گیرد.
برپایی پرچم عزای حسینی در سر در منازل و خیابان ها و کوچه ها، مراسم روضه خوانی و عزاداری، دسته روی ها و برپایی عزای حسینی و اطعام از جمله نقاط مشترک عزای حسینی در جای جای این دیار سرسبز است.
در این وصف ورزشکاران به نام مازندرانی ایران و جهان در این آیین های سنتی و بومی عزاداری امام حسین (ع) و یارانش شرکت می کنند که این امر برگرفته از آن است که این سوگواری نسل به نسل از گذشتگان به جوانان و نوجوانان زمان فعلی منتقل شده است و با شور و گداز خاص در قالب هیات های مذهبی و عزاداری در مساجد و حسینیه ها برگزار می شود.

در این پیوند علیرضا یوسفی قهرمان وزنه برداری جوانان جهان از قهرمان نامدار ورزش مازندران است که در دهه اول محرم در هیئت محبان قائم‌شهر برای سالار شهیدان عزاداری می کند.

«نشان ارادت» سیدالشهدا بر گردن قوی‌ترین پسر جهان +فیلم

یوسفی در ارتباط با حضور ورزشکاران در این مراسم مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ورزشکاران باید همواره ترویج دهنده ارزش های دینی به خصوص فرهنگ عاشورایی امام حسین (ع) باشند.
وی افزود: یاد و نام ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین (ع) همواره در رویدادهای مهم جهانی و بین المللی روحیه وصف نشدنی به من می دهد و شرکت در این آیین را وظیفه خود می دانم.

یوسفی تصریح کرد: ورزشکاران و قهرمانان باید با تاسی از ائمه اطهار(ع) و سیره این بزرگواران به تقویت روحیه معنوی و اعتقادی خود بپردازند.
این قهرمان رشته ورزشی وزنه برداری با بیان اینکه فرهنگ عاشورا باید به شکل مطلوب و تاثیرگذار در جامعه بیان شود، بیان داشت: جامعه ورزشی همواره امام‌ حسین (ع) را سمبل جوانمردی می‌دانند و باید با الگوگرفتن از این نعمات الهی، در مسیر سالار شهیدان قدم برداریم.
وی با اشاره به اینکه در عزاداری ها باید پیام و فلسفه اصلی عاشورا انتقال داده شود، اظهار داشت: ورزشکاران، مربیان، داوران مازندرانی امسال نیز همانند سال‌های گذشته با ساماندهی دسته های عزاداری حسینی، مشارکت گسترده‌ای در اجرای آیین‌های مذهبی و سوگواری برای ایام ماه محرم و شهادت سالار شهیدان دارند.

علیرضا یوسفی وزنه‌بردار ملی پوش و قائمشهری ایران است که در بازی‌های المپیک تابستانی جوانان ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال طلای فوق سنگین شد و عنوان قوی‌ترین پسر مسابقات را به دست آورد.

وی قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان در سال ۲۰۲۲ و همچنین رکورددار دوضرب دسته فوق سنگین جهان در رده جوانان است.

«نشان ارادت» سیدالشهدا بر گردن قوی‌ترین پسر جهان +فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha